Gaspedaal blijft hangen.
-
Zeppo
Gaspedaal blijft hangen.
Mijn 508 (ex-ambulance) heeft sinds enige tijd het euvel dat het gaspedaal niet helemaal meer terugkomt, maar een klein beetje blijft hangen.
Dit levert met name problemen op bij stoppen: de kunt 'm dan niet meteen met een druk op de knop (letterlijk) uitzetten, maar ik moet nog even met mijn voet onder het gaspedaal gaan, en 'm dan omhoogwippen.
Suggesties wat ik moet proberen, waar ik naar moet kijken?
Jan
Dit levert met name problemen op bij stoppen: de kunt 'm dan niet meteen met een druk op de knop (letterlijk) uitzetten, maar ik moet nog even met mijn voet onder het gaspedaal gaan, en 'm dan omhoogwippen.
Suggesties wat ik moet proberen, waar ik naar moet kijken?
Jan
- Arnold Smeets
Gaspedaal blijft hangen.
Tweede gedachte:
Toevallig net isolatie in de motorkap geplakt? Kans dat je net iets teveel dikte hebt?
Groet,
Arnold
Toevallig net isolatie in de motorkap geplakt? Kans dat je net iets teveel dikte hebt?
Groet,
Arnold
Just become like a child that discovers the beauty of the world every moment again and again.
-
Zeppo
- Berthil
Ik had er twee weken geleden ook last van, nadat ik de (achter)motorrubbers vervangen heb. De motor heeft nu net iets een hogere positie en is iets naar voren gekomen door de nieuwe rubbers, hierdoor kwam de stang tegen de isolatie aan.
Tevens een ander bijkomend probleem door dat de motor iets anders er onder ligt. Ik heb een Bearlock op mijn pook en nu gaat de pin er moeilijk in
omdat de motor net iets hoger is komen te liggen.
De motor loopt nu stationair wel een stuk rustiger in de nieuwe rubbers :)
Groeten Berthil.
Tevens een ander bijkomend probleem door dat de motor iets anders er onder ligt. Ik heb een Bearlock op mijn pook en nu gaat de pin er moeilijk in
De motor loopt nu stationair wel een stuk rustiger in de nieuwe rubbers :)
Groeten Berthil.
MB Sprinter 2015
De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
- Kris
-
Jan Schokker
Jan,
Heb je het advies van Ludo al opgevolgd? Zowel mijn vorige als de huidige ambulance hadden hier last van. In beide gevallen opgelost door de motorkap te verwijderen en alle draaipunten van het stangenstelsel van het gaspedaal te smeren. Het lag vooral aan de doorvoer van het gaspedaal naar de motorruimte en de koppelingen tussen de stangen. Ik kom regelmatig een ambulance tegen tussen Haarlem en Uitgeest. ben jij dat?
Groet,
Jan.
Heb je het advies van Ludo al opgevolgd? Zowel mijn vorige als de huidige ambulance hadden hier last van. In beide gevallen opgelost door de motorkap te verwijderen en alle draaipunten van het stangenstelsel van het gaspedaal te smeren. Het lag vooral aan de doorvoer van het gaspedaal naar de motorruimte en de koppelingen tussen de stangen. Ik kom regelmatig een ambulance tegen tussen Haarlem en Uitgeest. ben jij dat?
Groet,
Jan.
-
Dennis en Nancy
-
Zeppo
Ik ga er dit weekend naar kijken, en alle adviezen proberen.Jan Schokker schreef:Jan,
Groet,
Jan.
Het is naar alle waarschijnlijkheid niet onze bus die je ziet. Onze bus is gemakkelijk te herkennen aan de bovenmaats witte 'skibox' (Topsleeper) die op het dak ligt.
- winand
Ik heb in het verleden ook het probleem gehad dat het gaspedaal niet helemaal terug kwam. Dit is toen opgelost door de veer weer op spanning te brengen.
Echter, ik heb nu al een tijdje een 'probleem' dat ik niet vol gas kan rijden. Als ik het gaspedaal helemaal intrap, kan ik met geopende motorkist het hendeltje (waar ook de veer aan zit) met de hand nog een stuk verder duwen, zodat ie wel vol gas geeft.
Ik heb gekeken of ik hiervoor de stangetjes anders kan afstellen, maar dat lijkt niet te lukken.
Iemand anders dit probleem eerder getekkeld?
(Maak me er overigens niet zo druk om, ik kan nu in ieder geval planken op de snelweg.. met 85 max..)
Echter, ik heb nu al een tijdje een 'probleem' dat ik niet vol gas kan rijden. Als ik het gaspedaal helemaal intrap, kan ik met geopende motorkist het hendeltje (waar ook de veer aan zit) met de hand nog een stuk verder duwen, zodat ie wel vol gas geeft.
Ik heb gekeken of ik hiervoor de stangetjes anders kan afstellen, maar dat lijkt niet te lukken.
Iemand anders dit probleem eerder getekkeld?
(Maak me er overigens niet zo druk om, ik kan nu in ieder geval planken op de snelweg.. met 85 max..)
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
-
Zeppo
WIj hadden in de vakantie ook een weggesrongen veer. De wegenwacht kon het niet maken, maar een elastiek van een spin voldeed prima. De volgende dag in Belhie een nieuw veertje gehaald. Kosten: 1,26 (en er werd niet afgerond)
Waar de veer zit? Bij ons zat ie aan de rechts aan de achterzijde. Het kan niet missen zou ik zeggen.
Waar de veer zit? Bij ons zat ie aan de rechts aan de achterzijde. Het kan niet missen zou ik zeggen.
-
DVIII
simpel
als het zomaar spontaan opkomt is het bijna altijd de veer net bij de inspuitpomp. die kun je eenvoudig een nieuw lusje geven met twee tangen en hup weer 100000 km.
als de stangen niet meer kloppen zoals in het andere geval kan je zelf die stangen weer op stand ( zollwert) krijgen door de vertandde gaffel te veranderen , ( dat is aan de koude kant van de motor) kun je én volgas én motor stop in het stangen stelsel krijgen zonder tegen de motor deksel aan te komen.
smeer als het even kan meteen die as die door het blok gaat met wd40
en rek de veer een beetje vóór, zodat je voet niet al te zwaar moet drukken .
als de stangen niet meer kloppen zoals in het andere geval kan je zelf die stangen weer op stand ( zollwert) krijgen door de vertandde gaffel te veranderen , ( dat is aan de koude kant van de motor) kun je én volgas én motor stop in het stangen stelsel krijgen zonder tegen de motor deksel aan te komen.
smeer als het even kan meteen die as die door het blok gaat met wd40
en rek de veer een beetje vóór, zodat je voet niet al te zwaar moet drukken .
-
DVIII
snel is fout
Ho ho , dat is wat snel ten eerste de veer mag ook aan dingetje 3 vasthaken , dan gaat het gaspedaal lichter. en een gebroken stationair kabel is niet direkt een write-off , soms kun je namelijk de buitenkabel
in-korten , waardoor je weer meer binnenkabel krijgt !
dat scheelt weer een volle tank in de knip.
in-korten , waardoor je weer meer binnenkabel krijgt !
dat scheelt weer een volle tank in de knip.
-
Frank.fjph
- winand
:shock: :shock:Frank.fjph schreef:... Euro of vijftig, ...
Ik ben blij dat ik naar het Willys treffen in duitsland ben geweest.
Ik heb daar voor 1 euro(!) een handgasknopje van metaal gekocht. (volgens mij orgineel op kurzhauber)
Volgend jaar zal ik daar eens een hoop gaan inslaan
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop