alternatieve reizigers
- David 1046
vrij camperen
zelf doe ik niet zo moeilijk over "wild"camperen. het kan namelijk nog heel gemakkelijk en bijna overal. zo heb ik de afgelopen week op de veluwe geslapen zonder problemen. (niets mooiers dan s'ochtens opstaan en op een wit besneeuwde hei te ontwaken, dan besef je weer waarom je zo'n busje hebt) het is meer waar en hoe je gaat staan met je busje. kijk, zet je een voortent op en stal je je klapstoeltjes uit, dan vraag je erom. parkeer je daarintegen je busje gewoon aan de rand van een meertje, dan is er niks aan de hand.
misschien komt het ook omdat ik een legerambulance heb. dat de link naar een camper niet zo snel gelegt is.
wie heeft er nog meer positieve ervaring met wildcamperen, of juist negatieve
David
misschien komt het ook omdat ik een legerambulance heb. dat de link naar een camper niet zo snel gelegt is.
wie heeft er nog meer positieve ervaring met wildcamperen, of juist negatieve
David
- David 1046
maar dan sta je op zo'n grote plak asfalt. volgens mij is dat ook niet echt het campergevoel van een vrijbuiter. wat een hele mooie plek is, is bij wijk aan zee. je kan daar als je een beetje links aanhoud met je busje tot zowat op het strand komen. dit is dan vlak bij de ijgeul. er overnachten daar een heleboel surfers en vissers. zo af en toe rolt de politie wel langs, maar zolang er geen troep ligt en geen vuurtjes gemaakt worden vinden ze het allemaal wel prima.
dan wordt je gewekt door de zeemeuwen en de zee.
David
dan wordt je gewekt door de zeemeuwen en de zee.
David
- David 1046
de foto die bij m'n profiel staat heb ik genomen op de leuvenumse heiden.
vlak bij ermelo. daar heb ik met een paar goede maten kerst gevierd. (zit je aan de reerug, sprinkt er zo'n ding voorbij. je gaat je bijna schuldig voelen). overdag fietsen door de bossen en 's avonds kaarten.
ik heb hier vijf dagen gestaan zonder problemen. af en toe wel twee handjes tegen de voorruit van nieuwschierige, maar als je terugzwaait schrikken ze wel weg.
het mooiste vind ik zelf nog dat ik eigenlijk nergens bent, nergens naartoe hoef, en ook nergens naar terug moet.
totdat de plicht roept
David
vlak bij ermelo. daar heb ik met een paar goede maten kerst gevierd. (zit je aan de reerug, sprinkt er zo'n ding voorbij. je gaat je bijna schuldig voelen). overdag fietsen door de bossen en 's avonds kaarten.
ik heb hier vijf dagen gestaan zonder problemen. af en toe wel twee handjes tegen de voorruit van nieuwschierige, maar als je terugzwaait schrikken ze wel weg.
het mooiste vind ik zelf nog dat ik eigenlijk nergens bent, nergens naartoe hoef, en ook nergens naar terug moet.
totdat de plicht roept
David
-
robert
Re: meer Nar
hoi Roger
stuur eens een mail naar info@narnar.org en vraag eens een proefnummer van het Narrenschip aan. Verder zijn het erg leuke en gastvrije mensen. Met onze vorige bus hebben we een aantal adressen in belgie, frankrijk en spanje bezocht, waar je dan tijdelijk met je bus kan verblijven. Ik ga hier verder niet al die adressen enzo opnoemen. Stuur je nog wel even een persoonlijke mail
Kun je misschien iets meer laten weten over NAR? Het klinkt wel erg interessant. Hoe zijn de mensen, wat doen ze, wat doen ze niet, hoe zijn de plekken waar je via NAR terecht kunt komen, etc.?
stuur eens een mail naar info@narnar.org en vraag eens een proefnummer van het Narrenschip aan. Verder zijn het erg leuke en gastvrije mensen. Met onze vorige bus hebben we een aantal adressen in belgie, frankrijk en spanje bezocht, waar je dan tijdelijk met je bus kan verblijven. Ik ga hier verder niet al die adressen enzo opnoemen. Stuur je nog wel even een persoonlijke mail
Kun je misschien iets meer laten weten over NAR? Het klinkt wel erg interessant. Hoe zijn de mensen, wat doen ze, wat doen ze niet, hoe zijn de plekken waar je via NAR terecht kunt komen, etc.?
- David 1046
-
robert
re: KW 37
hoi saskia idd erg mooi en bijzonder terrein 't bosje te Gilze, wel jammer dat ze geloof ik dit jaar daar wegmoeten, wie weet zien we elkaar nog eens, komen jullie ook naar Ruigoord Landjuweel deze zomer, erg leuk festival, staaan altijd veel mercedes bussen en dat is altijd erg leuk
groet robert&joke
groet robert&joke
- melhof
Ha, de Narren! :D
Die naam heb ik nog niet eerder horen vallen bij de Dubbellucht.
En helemaal leuk dat Saskia en Herman hier ook nog eens bij bekend zijn.
Leuk hoor! :D
Wij kennen de Narren al ongeveer een jaar, alleen zij ons nog niet.
Een vriendin van ons is er helemaal fan van en heeft het er regelmatig met ons over. Alleen zijn we eens naar een verkeerde website met zeen zelfde naam gestuurd, die het achteraf helemaal niet bleek te zijn. :oops:
Dus vandaar dat we ons pas net hebben aangemeld.
Die huifkarren zijn ook wel heel tof hoor.
Ik heb al eens gedacht, als we geen bus meer zouden hebben zou ik een huifkar met paard kopen. Ik ken een vrouw, Framboise heet ze, die al vele jaren zo heel europa door trekt.
En natuurlijk gaan we volgende maand naar het Landjuweel festival op Ruigenoord. Dus ik hoop dat we Saskia&Herman en Robert&Joke daar ook zullen zien. :P
Dan moet wel ff de aandrijf lijn weer onder onze bus zitten. die ligt er nu namelijk van af de krukas tot achteras af! Maar dat komt helemaal goed.
Wat ook een goede tip is is het boekje Eurotopia.
Dit is een boek (450p) dat heleemaal vol staat met adressen (~300) van comunes en woongroepen in heel Europa. Met redelijk uitgebrijde informatie erbij.
http://www.eurotopia.de/englverzeichnis.html
Groeten,
Melchior
Die naam heb ik nog niet eerder horen vallen bij de Dubbellucht.
En helemaal leuk dat Saskia en Herman hier ook nog eens bij bekend zijn.
Leuk hoor! :D
Wij kennen de Narren al ongeveer een jaar, alleen zij ons nog niet.
Een vriendin van ons is er helemaal fan van en heeft het er regelmatig met ons over. Alleen zijn we eens naar een verkeerde website met zeen zelfde naam gestuurd, die het achteraf helemaal niet bleek te zijn. :oops:
Dus vandaar dat we ons pas net hebben aangemeld.
Die huifkarren zijn ook wel heel tof hoor.
Ik heb al eens gedacht, als we geen bus meer zouden hebben zou ik een huifkar met paard kopen. Ik ken een vrouw, Framboise heet ze, die al vele jaren zo heel europa door trekt.
En natuurlijk gaan we volgende maand naar het Landjuweel festival op Ruigenoord. Dus ik hoop dat we Saskia&Herman en Robert&Joke daar ook zullen zien. :P
Dan moet wel ff de aandrijf lijn weer onder onze bus zitten. die ligt er nu namelijk van af de krukas tot achteras af! Maar dat komt helemaal goed.
Wat ook een goede tip is is het boekje Eurotopia.
Dit is een boek (450p) dat heleemaal vol staat met adressen (~300) van comunes en woongroepen in heel Europa. Met redelijk uitgebrijde informatie erbij.
http://www.eurotopia.de/englverzeichnis.html
Groeten,
Melchior
- winand
Hee :D
Dat is leuk, dit topic komt dan toch nog onder mijn neus!
Een geweldig initiatief, het NAR.
Ik heb direkt een proefnummer aangevraagd waarmee ik mijn
vriendin hoop te verrassen met haar verjaardag.
Wellicht dat we wel lid worden ook, een stapje dichter bij de
vrijheid die we beiden zoeken 8)
Goeie tip Saskia!
Dat is leuk, dit topic komt dan toch nog onder mijn neus!
Een geweldig initiatief, het NAR.
Ik heb direkt een proefnummer aangevraagd waarmee ik mijn
vriendin hoop te verrassen met haar verjaardag.
Wellicht dat we wel lid worden ook, een stapje dichter bij de
vrijheid die we beiden zoeken 8)
Goeie tip Saskia!
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
- Leo
- Site Admin
NAR was ons al een tijdje bekend via medelid Yoka.
Het beginsel van die club is best wel goed: Een netwerk van plekken waar je ongestoord kunt verblijven als reiziger.
Helaas houden wij niet zo van dat spirituele gedoe dat altijd bij het "alternatieve" schijnt te horen.
We hebben nou eenmaal niks met kosmos, footprints, vegetarisch eten en milieumaffia.
Ook is Tooshond eigenlijk niet welkom op de bijeenkomsten, en dát zijn zo van die kleine dingen waarbij ik me afvraag hoe dicht die mensen nou eigenlijk bij de natuur denken te staan..
Balen dus...
Zodra NAR gaat staan voor "Nuchtere Alternatieve Reizigers" worden wij meteen lid.
Per slot van rekening zijn wij al zo'n 15 jaar NEBB: Nederlandse Eigenzinnige BootBewoners.
En zeer binnenkort BusBewoners, dus hoeven we de afkorting niet te veranderen.. :P
Mvg, Leo.:D
Het beginsel van die club is best wel goed: Een netwerk van plekken waar je ongestoord kunt verblijven als reiziger.
Helaas houden wij niet zo van dat spirituele gedoe dat altijd bij het "alternatieve" schijnt te horen.
We hebben nou eenmaal niks met kosmos, footprints, vegetarisch eten en milieumaffia.
Ook is Tooshond eigenlijk niet welkom op de bijeenkomsten, en dát zijn zo van die kleine dingen waarbij ik me afvraag hoe dicht die mensen nou eigenlijk bij de natuur denken te staan..
Balen dus...
Zodra NAR gaat staan voor "Nuchtere Alternatieve Reizigers" worden wij meteen lid.
Per slot van rekening zijn wij al zo'n 15 jaar NEBB: Nederlandse Eigenzinnige BootBewoners.
En zeer binnenkort BusBewoners, dus hoeven we de afkorting niet te veranderen.. :P
Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.