een maxi cosy moet toch mee?

(Wat de Duitsers "Ausbau" noemen)
Plaats reactie
mfellman
Contacteer:

een maxi cosy moet toch mee?

Bericht door mfellman »

Dit is hoe ik het gedaan heb:

Het was even wat werk en er is veel karton verknipt :shock: (wat overigens niet betekend dat dit van karton is gemaakt, 18 mm watervast verlijmd multiplex) 8) :
Afbeelding

Maar nu zit het frame dan ook vast:
Afbeelding

Hier wordt het nog even gecontroleerd door het hoofd kwaliteitscontrole:
Afbeelding

En zo zit het compleet vast en gemonteerd:
Afbeelding

En zo is hij in gebruik genomen:
Afbeelding

Op de één of andere manier is het een rustgevend geluid zo'n diesel (overigens merk ik dat ook aan onze dochter achterin).

Apropos achterin. Totdat de tweezits bijrijdersbank gemonteerd is (helaas wat meer werk omdat er nu een soort accubak zit) zit zij er zo bij (en de nieuwe bank is ook een beetje zichtbaar):
Afbeelding

Marc

PS: Imageshack had wat problemen vanavond merkte ik. Het ging allemaal niet zo soepeltjes.
F46Ka (met de OM314) vanaf 07-05-2007
winand

Bericht door winand »

Mooi om te zien Dennis! Het word zo wel druk in de cabine :lol:

Misschien dat ik een hondemand kan maken voor onze labrador bovenop het dashboard :wink:
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
mfellman
Contacteer:

Bericht door mfellman »

winand schreef:Mooi om te zien Dennis! Het word zo wel druk in de cabine :lol:
Dat klopt allemaal (behalve mijn naam ;-) die is Marc).
winand schreef:Misschien dat ik een hondemand kan maken voor onze labrador bovenop het dashboard :wink:
Is een labrador misschien niet wat groot voor die plek? Viel me achteraf toch wat tegen de ruimte die je daar hebt. Onze newfy past zeker niet :D

Marc (!)
winand

Bericht door winand »

Euh.. Juist Marc :oops: Dennis is die andere die ook zo fanatiek bezig is :wink: en mooie fotootjes plaatst.. Heel dom van me :roll:

En die labrador, die blijft maar lekker op de vloer liggen (wurmt zich vaak tussen de motorkist en versnellingpook. handig want dan rammelt de pook niet zo :D )
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
brt

Bericht door brt »

Dit is een hele mooie DIY mogelijkheid. Ik ben echter fietsenmaker, en er zijn speciale dragers om een Maxicosi op de fiets mee te nemen, geheel geveerd wat erg prettig is voor je baby. Dit stalen frame kan je gemakkelijk ergens in je bus vastmaken, en met een adapter is het ook mogelijk om hem daarna weer te eenvoudig eruit te halen zonder gereedschap, waarna alleen de adapter blijft zitten.
Die drager heet Baby-Mee, en kost rond de €70.

Ziet er zo uit: Afbeelding
mfellman
Contacteer:

Bericht door mfellman »

Hallo brt,

Ik heb die oplossingen ook gezien maar die zijn nooit goedgekeurd geweest voor de snelheden die een dubbelluchter uiteindelijk toch kan behalen na een uur of twee ;-). Ook hebben we gekeken naar van die "snel-koppelingen" voor inde auto maar die namen veel te veel plaats in beslag. Dan moest ik de versnellingspook modificeren en had ik ook minder zicht door de voorruit. We hebben ook nog een andere maxi-cosy geprobeerd maar door een iets nieuwer ontwerp werd deze ook te kolosaal. Deze constructie kan geen kant op en als straks het tweezits bankje er ook nog in zit hoef ik ook niet meer zo bang te zijn voor projectielen die uit de lading komen als ik erg hard moet remmen (of erger).

M.Vr.Gr.

Marc
Plaats reactie