Vakantie,... Thuis aangekomen.
-
Dennis en Nancy
Vakantie,... Thuis aangekomen.
Morgenvroeg vertrekken we met de 406 op reis.
Ik heb haar zo goed als vakantieklaar gekregen. :D
Morgenvroeg wel nog even snel een reisverzekering regelen.
Duitsland (romantischestrasse.de)
Oostenrijk
Italie
Kroatie
Oostenrijk
Terug naar huis.
26 dagen,...... Hopenlijk alle 26 probleemloos.
Groeten Dennis en Nancy
Ik heb haar zo goed als vakantieklaar gekregen. :D
Morgenvroeg wel nog even snel een reisverzekering regelen.
Duitsland (romantischestrasse.de)
Oostenrijk
Italie
Kroatie
Oostenrijk
Terug naar huis.
26 dagen,...... Hopenlijk alle 26 probleemloos.
Groeten Dennis en Nancy
Laatst gewijzigd door Dennis en Nancy op 21 mei 2007, 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
it camperke
- Contacteer:
Hoop het ook voor jullie!, Veel plezier met jullie rondritje
Groeten,
O&S
Groeten,
O&S
http://www.mijnalbum.nl/Album=FAHR7X8Z
http://www.youtube.com/watch?v=qn4sZDD6cnM
Montage geschied in omgekeerde volgorde als demontage.
http://www.youtube.com/watch?v=qn4sZDD6cnM
Montage geschied in omgekeerde volgorde als demontage.
-
ron(372)
- Contacteer:
-
Dennis en Nancy
- Leo
- Site Admin
Prettige vakantie met z'n 2en. :)
Die bus blijft het gewoon doen Dennis, en anders dreig je dat stomme brok ijzer gewoon met een sleutelveld alwaar een aantal hulptroepers z'n darmen op schrikkelijke wijze door elkaar zal husselen. :twisted:
Wedden dat ie dan weer loopt als een zonnetje? :P
CU later, mvg, Leo.:D
Die bus blijft het gewoon doen Dennis, en anders dreig je dat stomme brok ijzer gewoon met een sleutelveld alwaar een aantal hulptroepers z'n darmen op schrikkelijke wijze door elkaar zal husselen. :twisted:
Wedden dat ie dan weer loopt als een zonnetje? :P
CU later, mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
-
Dennis en Nancy
Ik heb haar (de 406) al gedreigd dat ik je GSM nummer mee zou nemen Leo,.....
We voorzien geen problemen. Ik heb de kleppen nogmaals gecontroleerd afgelopen weekend (was OK) en ik ben wel nog even langs de dealer geweest i.v.m een wat gezakte oliedruk na de oliewissel. Die is iets lager dan voorheen. Gelet op het extreem vervuilde voorstroomfilter (ufo-achtige schijf) wat vernieuwd is zou dat goed mogelijk zijn volgens een al wat oudere monteur. Hij vond de waardes absoluut acceptabel voor een oude motor. Binnen de normen. (met de motor op bedrijfstemperatuur 3 bar bij stadsverkeer en 4-4.5 op provinciale weg. Stationair ergens rond de 0.5 Koude motor 5 bar)
Dennis
We voorzien geen problemen. Ik heb de kleppen nogmaals gecontroleerd afgelopen weekend (was OK) en ik ben wel nog even langs de dealer geweest i.v.m een wat gezakte oliedruk na de oliewissel. Die is iets lager dan voorheen. Gelet op het extreem vervuilde voorstroomfilter (ufo-achtige schijf) wat vernieuwd is zou dat goed mogelijk zijn volgens een al wat oudere monteur. Hij vond de waardes absoluut acceptabel voor een oude motor. Binnen de normen. (met de motor op bedrijfstemperatuur 3 bar bij stadsverkeer en 4-4.5 op provinciale weg. Stationair ergens rond de 0.5 Koude motor 5 bar)
Dennis
- winand
Ik ben waarschijnlijk te laat, maar; Goede reis! :D
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
-
Dennis en Nancy
We zijn nu in Oostenrijk,... We hebben nu dik 2600km achter de rug en eigenlijk zonder noemenswaardige problemen.
Uiteraard hebben we na de eerste nacht onze trap achter gelaten bij een park in Wiesbaden,.. :oops: . Achter de Brennerpass heb een deel van de ruitenwisserarm (met de wisser) verloren in een regenbui. Ik heb toen contact gehad met het callcenter van Mercedes NL en die hebben me doorverwezen naar een dealer in Bolzano. Die hebben het resterende deel van de arm gemodificeerd en er een wisser op bevestigd. In Fussen deed de V-snaar erg lelijk. Zelf kreeg ik niet goed omdat ik niet wist dat er een spanner opd e dynamo zat. Een pool heeft bij een erg wazig garagebedrijf de dynamo gespannen en de bus loopt weer als een zonnetje. In Wurzburg ben ik de wateraansluiting vergeten mee te nemen. en de shampoo en douchegel zijn ook al ergens achter gebleven.
Incidenteel halen we zelf een geladen vrachtwagen in,... ook bergop
.
We hebben al meerdere keren met 30 op de autobahn bergop gereden :oops:
De laatste bergpass bij Dobriach waar we nu op campingpark burgstatter verblijven moest ikzelfs in de 1 omhoog en omlaag.
De bus bevalt prima en jullie zien me wel weer op het forum als ik terug ben.
Groeten Dennis en Nancy
Uiteraard hebben we na de eerste nacht onze trap achter gelaten bij een park in Wiesbaden,.. :oops: . Achter de Brennerpass heb een deel van de ruitenwisserarm (met de wisser) verloren in een regenbui. Ik heb toen contact gehad met het callcenter van Mercedes NL en die hebben me doorverwezen naar een dealer in Bolzano. Die hebben het resterende deel van de arm gemodificeerd en er een wisser op bevestigd. In Fussen deed de V-snaar erg lelijk. Zelf kreeg ik niet goed omdat ik niet wist dat er een spanner opd e dynamo zat. Een pool heeft bij een erg wazig garagebedrijf de dynamo gespannen en de bus loopt weer als een zonnetje. In Wurzburg ben ik de wateraansluiting vergeten mee te nemen. en de shampoo en douchegel zijn ook al ergens achter gebleven.
Incidenteel halen we zelf een geladen vrachtwagen in,... ook bergop
We hebben al meerdere keren met 30 op de autobahn bergop gereden :oops:
De laatste bergpass bij Dobriach waar we nu op campingpark burgstatter verblijven moest ikzelfs in de 1 omhoog en omlaag.
De bus bevalt prima en jullie zien me wel weer op het forum als ik terug ben.
Groeten Dennis en Nancy
- winand
Mijn ouders hebben in hun camper bij de deur een lijstje hangen met zaken die ze moeten doen voordat ze gaan rijden. Ik noem enkele zaken:
- trapje binnen halen
- stroomkabels los
- wielkeggen weg
- gaskraan dicht
- dakluiken dicht
- kastjes en koelkast vergrendelen
Kan toch erg handig voor je zijn lees ik
- trapje binnen halen
- stroomkabels los
- wielkeggen weg
- gaskraan dicht
- dakluiken dicht
- kastjes en koelkast vergrendelen
Kan toch erg handig voor je zijn lees ik
- winand
Eh, Dennis, zoek ook eens wat vaker een internet-cafe op daar.
Ik zie dat veel-typers je aan het inhalen zijn op de ranglijst
Ranglijst totaal aantal postings:
1 - berriaaf (2034 berichten)
2 - Ben (1614 berichten)
3 - Leo (1558 berichten)
4 - Admin (998 berichten)
5 - Anton (730 berichten)
6 - zeerover (648 berichten)
7 - Frank.fjph (638 berichten)
8 - Saskia en Herman (504 berichten)
9 - GerardM (488 berichten)
10 - De Rooie Reus (446 berichten)
11 - cowboydennis (446 berichten)
12 - L1 (418 berichten)
Ik zie dat veel-typers je aan het inhalen zijn op de ranglijst
Ranglijst totaal aantal postings:
1 - berriaaf (2034 berichten)
2 - Ben (1614 berichten)
3 - Leo (1558 berichten)
4 - Admin (998 berichten)
5 - Anton (730 berichten)
6 - zeerover (648 berichten)
7 - Frank.fjph (638 berichten)
8 - Saskia en Herman (504 berichten)
9 - GerardM (488 berichten)
10 - De Rooie Reus (446 berichten)
11 - cowboydennis (446 berichten)
12 - L1 (418 berichten)
- winand
..dan toch wel met een cardanisch opgehangen fornuisje
Dennis, geniet ervan!
-
Dennis en Nancy
-
Dennis en Nancy
Ons Bussie staat na 3665 km weer te rusten op onze oprit!
En vies dat ze is! :shock:
Buiten de ruitenwisser en het spannen van de v-snaar hebben we geen enkel probleem ondervonden.
Gisteren 1027 probleemloze kilometers erop gereden in 16 uur. Veel file gehad i.v.m. van vakantie terugkerende duitsers.
Groeten Dennis
En vies dat ze is! :shock:
Buiten de ruitenwisser en het spannen van de v-snaar hebben we geen enkel probleem ondervonden.
Gisteren 1027 probleemloze kilometers erop gereden in 16 uur. Veel file gehad i.v.m. van vakantie terugkerende duitsers.
Groeten Dennis
-
africandreamers
- Contacteer:
Welkom terug
Hoi Dennis,
goed te horen dat je een probleemloze vakantie hebt gehad! En vies is alleen maar een teken van gebruik (kun je eventueel afwassen ;-)).
Groetjes,
Fulco
ps. had jij op het sleutel veldje ook niet je snaar gespannen?
goed te horen dat je een probleemloze vakantie hebt gehad! En vies is alleen maar een teken van gebruik (kun je eventueel afwassen ;-)).
Groetjes,
Fulco
ps. had jij op het sleutel veldje ook niet je snaar gespannen?
All those who wander are not necessarily lost....
-
Dennis en Nancy
-
africandreamers
- Contacteer:
Hoi Dennis,cowboydennis schreef:Een olieverbruik van ongeveer 2 liter, een beetje koelvloeistof en 2 dopjes remvloeistof.
Groeten Dennis
dat olieverbruik lijkt me geen probleem (mag ten slotte 1 liter per 1000 zijn) maar eigenlijk mag er geen koelvloeistof of remvloeistof verbruikt worden. Een lek in een van beide systemen betekent meestal problemen op de kortere of middenlange termijn.
Groetjes,
Fulco
All those who wander are not necessarily lost....
-
Dennis en Nancy
Re: Welkom terug
Had ik dat maar gedaan of beter opgelet bij andere,.....africandreamers schreef: ps. had jij op het sleutel veldje ook niet je snaar gespannen?
Het viel wel mee hoor. Het was een hele ervaring zie de foto's:

-
Frank.fjph
Dennis,
Fijn een goede vakantie is veel waard en sleutelen moet je op een veldje doen of thuis, maar niet onderweg.
Als je me de route geeft, ikmoet ook nog die kant op, dan kan ik mooi douchen zonder sjampoo mee te nemen en kan danook j trapje wel meenemen...
De remvloeistof is het meest zorgelijke verbruik..
Als je aan het controleren slaat, kijk dan eerst eens naar je koppeling, diedrinkt ook uit hetzelfde potje...
En vind je geen enkele lekkage (alle trommels eraf gehad en alles nagelopen? dan kun je ook nog een lekkende hoofdremcilinder hebben die langzaam je rembekrachtiger vult met vloeistof........... (mijne ligt uit elkaar, maar lekte via het controle gaatje zodatik het meteen zag)
Frank
Fijn een goede vakantie is veel waard en sleutelen moet je op een veldje doen of thuis, maar niet onderweg.
Als je me de route geeft, ikmoet ook nog die kant op, dan kan ik mooi douchen zonder sjampoo mee te nemen en kan danook j trapje wel meenemen...
De remvloeistof is het meest zorgelijke verbruik..
Als je aan het controleren slaat, kijk dan eerst eens naar je koppeling, diedrinkt ook uit hetzelfde potje...
En vind je geen enkele lekkage (alle trommels eraf gehad en alles nagelopen? dan kun je ook nog een lekkende hoofdremcilinder hebben die langzaam je rembekrachtiger vult met vloeistof........... (mijne ligt uit elkaar, maar lekte via het controle gaatje zodatik het meteen zag)
Frank
-
Dennis en Nancy