Al sinds ik mij camper heb, hadden wij het misterie van het verdwijnende vuilwater. Kraan in de keuken aan, water loopt mooi weg. Geen water onder de camper. Maar de vuilwater tank komt nooit vol.
Raar, heel vaag!
10 dagen vakantie, nooit water onder auto en nooit die tank leeg. Wij vonden het raar :-)
Van de week de tank onder de auto weg, hmm zit best veel water in.
he natte voeten, was dat nu?
Hmm een opening aan de bovenkant. Euh?
Hmm wacht es, het tankje (100 liter) heeft een soort overloop op de hoogte van de bovenkant. Tijdens het rijden klotst de hele bende eruit en is ie dus nooit vol, wel loopt het water altijd super snel de gootsteen uit. Ja gek he.
Hmm eindelijk is het nu duidelijk. Moet ik nu toch maar even netjes oplossen. Voelde mij wel even wat dommig.
Soort therapie mail dit zo :-)
Tevens gezien dat er een nivo meter op de tank zit. Lijkt eigenlijk wat aansluitingen betreft meer een schoonwater tank. Das best grappig want de schoonwater tank heeft wel een grote opening zoals op een vuilwater tank hoort te hebben. Dus volgens mij heeft m'n campertje de tanks verkeerd om :-)
dummy mode off: Mistery solved
-
A_A
dummy mode off: Mistery solved
Vr Gr Arjan Andriessen
406/8 D '69
406/8 D '69
- winand
Haha
je blijft je verbazen he?
Wellicht dat je nog iets hebt aan mijn waterhuishouding-topic:
http://www.dubbellucht.nl/forum/viewtopic.php?p=18565
Wellicht dat je nog iets hebt aan mijn waterhuishouding-topic:
http://www.dubbellucht.nl/forum/viewtopic.php?p=18565
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
-
A_A
- winand
Of daar echt een formule voor is betwijfel ik. In de meeste gevallen zal veel water door het zetten van koffie en thee opgedronken worden, dus kan logischerwijs de vuilwatertank kleiner. Ben je echt van plan elke dag te douchen in je douche-cabine, dan is dat verschil verhoudingsgewijs weer minder, maar dien je een grote schoon-, EN een (bijna net zo grote) vuilwater tank te hebben.
Tevens zijn er mensen die zeggen dat je niet bij elk schoonwatertappunt je vuile water kan storten, waardoor je dus gedwongen door moet rijden met een volle vuilwatertank. Ik zeg in die gevallen; zoek een straatputje op o.i.d.
Ik had zelf eerst 2 gekoppelde schoonwatertanks van 75 liter elk. Heb nu een 75 liter schoon- en een 75 liter vuilwatertank.
Tevens zijn er mensen die zeggen dat je niet bij elk schoonwatertappunt je vuile water kan storten, waardoor je dus gedwongen door moet rijden met een volle vuilwatertank. Ik zeg in die gevallen; zoek een straatputje op o.i.d.
Ik had zelf eerst 2 gekoppelde schoonwatertanks van 75 liter elk. Heb nu een 75 liter schoon- en een 75 liter vuilwatertank.
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop