Ook een eigen kenteken hebben?

(Leuteren = kletsen)
Hier bestaat geen off-topic. Maar wel goede omgangsvormen!
Plaats reactie
berriaaf

Bericht door berriaaf »

http://got.sa007.nl/kenteken/?text=

Moet je achter text=je naam invullen, en op enter drukken

En sla heb op als Bitmap

Bertus
Wie schrijf fouten vindt mag ze houden
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
winand

Bericht door winand »

Ook handig als je een extra kenteken voor op je aanhanger of fietsendrager nodig hebt. Gewoon lekker groot uitprinten (in kleur :wink: )

Heb zelf hiervoor altijd een goede foto gemaakt van mij kentekenplaat, vervolgens beetje op de computer bewerkt:
- contrast flink omhoog
- zet plaatje om naar zwart-wit
Print het vervolgens op ware grootte uit (2 A4tjes) en gebruik deze als extra nummerbord, lijkt van een paar meter afstand exact een orginele nummerplaat 8)
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
winand

Bericht door winand »

Nog een goede optie om snel een kenteken te fabriceren is een speciaal kenteken lettertype dat ik gratis ergens heb gedownload:

klik hier om te downloaden. (44kb)

Bestandje uitpakken, het fontbestandje kopieeren naar \windows\fonts en de gebruiksaanwijzing even lezen over de mogelijkheden.
Je kunt bijvoorbeeld door een + te zetten voor het kenteken, automatisch een NL/europa teken en een rand om de nummerplaat krijgen.
Nu maar lekker in Word kijken wat je er mee kunt. Natuurlijk moet je bij het uitprinten hier ook een beetje creatief zijn, want een nummerplaat is nu eenmaal groter dan een a4-tje.
winand

Bericht door winand »

Vooruit dan, hier maar een plaatje van de uitleg en mogelijkheden, dan weet je of het iets is voordat je gaat downloaden :wink:

Afbeelding
ron(372)
Contacteer:

Bericht door ron(372) »

winand schreef:Nog een goede optie om snel een kenteken te fabriceren is een speciaal kenteken lettertype dat ik gratis ergens heb gedownload:

klik hier om te downloaden. (44kb)

Bestandje uitpakken, het fontbestandje kopieeren naar \windows\fonts en de gebruiksaanwijzing even lezen over de mogelijkheden.
Je kunt bijvoorbeeld door een + te zetten voor het kenteken, automatisch een NL/europa teken en een rand om de nummerplaat krijgen.
Nu maar lekker in Word kijken wat je er mee kunt. Natuurlijk moet je bij het uitprinten hier ook een beetje creatief zijn, want een nummerplaat is nu eenmaal groter dan een a4-tje.
Hallo Winand,

Hoe krijg ik de plaat nu groot genoeg want de font gaat niet groter dan 72.
en dat wordt nog geen A4 in de lengte?

Groeten Ron
winand

Bericht door winand »

Je kunt de fontgrootte in Word ook in het testboxje intikken. 220 geeft een redelijke benadering van de werkelijke grootte geloof ik.

Vergeet niet in het menu 'pagina-instellingen' te kiezen en deze op 'liggend' in te stellen.

Ik ontdekte wel dat, wanneer ik een kader met het europa teken in het kenteken wilde hebben (met het +je), het kader niet automatisch doorloopt op de volgende pagina.

Ik heb om dit te omzeilen heb ik een (wellicht te 'technisch') truukje toegepast:
Ik heb ervoor gezorgd dat het kenteken in Word geheel zichtbaar is, met een fontgrootte zodat het nog net op de pagina past.
Vervolgens heb ik het venster van word gemaximaliseerd over het hele scherm en met het inzoomen in de toolbar ervoor gezorgd dat ik zo ver inzoomde dat het kenteken zo groot mogelijk op het scherm stond.
Hierna heb ik met 'shift-PrtSc' een schermdumpje gemaakt.
In een willekeurig grafisch pakket zoals Photoshop (ik gebruikte Paintshop pro) de schermafbeelding geplakt (ctrl-v)
Trek een kader precies om het kenteken heen en 'crop' dit. (uitsnijden, zodat alleen het kenteken overblijft. Nu kun je met afbeelding resizen ervoor zorgen dat het exact de juiste afmetingen krijgt.
Uiteindelijk het printen.
Eerst print je gewoon de afbeelding (pagina-instelling 'liggend'). Het eerste stuk van het kenteken rolt uit de printer. Het deel wat je mist, selecteer je met een kaderselectie (iets ruimer selecteren cq. overlappend) en dit crop je vervolgens (uitsnijden). Wanneer je dit print, rolt de rest van het nummerbord eruit.
Laatste stap is natuurlijk uitknippen en aan elkaar plakken. Zo heb je een perfect kenteken op exact de juiste maat!
Plaats reactie