Hoe doen jullie de was onderweg?

(Leuteren = kletsen)
Hier bestaat geen off-topic. Maar wel goede omgangsvormen!
Plaats reactie
melhof

Bericht door melhof »

Hoi allemaal,

We wonen sinds een paar weken op de camping en het is heerlijk! 8)
We staan hier nog zeker een half jaar en willen daarna mogelijk onze banen gaan opzeggen en gaan reizen. :D

Maar de wasmachine van de camping kost ongeveer 5 euro!! :cry:
En dat vinden we een beetje duur om 60euro per maand kwijt te zijn aan de was. Bovendien wat doen we als we straks gaan reizen. :?:

We hebben van iemand een blouw wasmachientje gekregen op een motortje. Maar dat haalt helemaal niets uit. Dan ben je eerst uren bezig water te verwarmen en er in te doen om vervolgens alles kletsnat er uit te halen en weer uitgevrongen te krijgen. Schoon werd het ook niet.

Mijn vriendin heeft gevraagd of ik op Marktplaats een ouderwets wasbord wil kopen en wringer. Maar is dat de enige manier voor onderweg?
Wasserettes en zo hebben we natuurlijk al aan gedacht. Maar dan ben je daar weer voor aan het reizen. :?

Zijn er ook miniwasmachientjes die wel goed werken en centrifugeren?

Groet,
Melchior

PS. Er is op de camping alleen geen internet en ik zit dus nu op mijn werk te forummen.
Bert Steenhuis
Contacteer:

De was onderweg

Bericht door Bert Steenhuis »

Hallo Melchior,

Wij gebruiken onderweg een van onze twee wasmachines, ja zeker we hebben een kleine en een grotere.

De een is een zuurkoolvaatje en de ander een kleiner plastic vaatje, bijde met een goed sluitend schroefdekesel, kosten 3 tot 5 euro op de rommelmarkt.

We de was er in met warm water uit onze geiser, wat biotex of ander wasmiddel en paatsen de wasmachine achter in de camper.

Via de autoweg duur het wassen 2 uur, via binnenwegen 1 uur, via slechte wegen 1/2 uur.

Na de rit uitspoelen en laten drogen.

Niet erg geschikt voor op de camping, maar als we niet rijden wasse we ook wel met de wasmachine, die leggen we voor een stoel en rollen hem met de voeten heen en weer, wassen en bewegen dus.
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn dan is het dat ook.

Onze WEB-LOG is weer bijgewert 31 mei 2008
http://mercedes508.web-log.nl/
yaco

Bericht door yaco »

Wij doen de was in een tupperware wasemmer die kun je nl iets vacuum drukken en laten het dan onder 't rijden z'n gangetje gaan.
Werkt alleen voor niet te grote wasstukken , een ongelukje in bed van onze Jetske van 4 hebben we toch maar op de camping in een echte wasmasjien gegooid.We hadden dus ook duidelijk niet gerekend op dubbel beddegoed.
Ook kwamen we toen tot de ontdekking dat we geen handdoeken bij ons hadden maar gelukkig waren we onderweg naar DK en in 't noorden van 't land is zo'n hele grote camping shop,in Roode geloof ik, waar we verse doeken hebben ingeslagen en een stoeltje en roze ontbijt borden en nog meer van die dingen die je eigenlijk niet nodig had.
608D brandweerbus.

Groetjes Yaco.
melhof

Bericht door melhof »

Vooralsnog hebben we niet echt iets anders kunnen vinden dan de volgende oplossing:

Een tobbe, wasbord en een wringer!
Dit ziet mijn vriendin nog het meeste zitten. :wink:

Als we rijzen doen we het rustig aan en hebben we veel tijd.
Dan ziet ze veel meer in een goede niet verspillende manier van wassen zoals onze voormoederen het al eeuwen en eeuwen tot voor de jaartelling hebben gedaan dan de kleine en moderne wasmachiene die ik haar als alternatief voorstelde.

Energie verspillen doen er al genoeg...

Maar bedankt voor jullie tips en de wastrommel achter in de hobbelende bus zullen we zeker nog wel eens toepassen.

Groet,
Melchior
Detlev

Bericht door Detlev »

Nog 1tje:
twee vuilniszakken in elkaar doen, water erin, wasmiddel erbij en in de zon leggen. Door de zwarte zakken word de was zeer snel warm tot zeer heet :!: Eventueel beginnen bovenop een heuveltje (met gras!) en dan naar beneden laten rollen..... :P Bij gebrek aan heuvel met je voeten heen en weer bewegen terwijl je lekker in de zon ligt 8) .

grtjs, Detlev
Mercedes 406 uit 1969
Plaats reactie