Mooie oldtimer campers te koop gespot
- winand
Mooie oldtimer campers te koop gespot
Laatst gewijzigd door winand op 24 apr 2007, 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
- berriaaf
Winand
Alleen jammer dat het een Scania is, kan men niet bij dubbellucht blijven
Vind het wel mooi zo'n lange motorkap
Bertus
Alleen jammer dat het een Scania is, kan men niet bij dubbellucht blijven
Vind het wel mooi zo'n lange motorkap
Bertus
Wie schrijf fouten vindt mag ze houden
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
-
Gerard
-
Gerard
- Admin
- Site Admin
- Contacteer:
Ik heb eind jaren '60 ook op zo'n torpedofront Scania gereden, de L76. Voor de stand van de techniek toen was dat een heel prettige wagen. Maar wel zonder automatische versnellingsbak (6-bak met two-speed), de aanhanger- en motorrem aan het stuur, maar bovenal zonder stuurbekrachtiging.
Weet iemand trouwens hoe ik me die "automatische sneeuwkettingen" moet voorstellen? Knopje op het dashboard? Misschien verklaart dat geavanceerde brok techniek de hoogte van de vraagprijs...
Weet iemand trouwens hoe ik me die "automatische sneeuwkettingen" moet voorstellen? Knopje op het dashboard? Misschien verklaart dat geavanceerde brok techniek de hoogte van de vraagprijs...
- Anton
Hoi,
Ik denk dat die voormalige tandartsstoel waar de tafel van is gemaakt, ook niet goedkoop is
Ik heb geen idee wat dat zijn mag.
Was er zoveel sneeuw dat de ketingen erom heen moesten dan was dat voor mij een teken om eens eerst rust te nemen.
Vaak hoefde het dan niet meer, je loopt wel met een paar kilo ijzer te sjouwen!
M en S ze!
Groet Anton
Ik denk dat die voormalige tandartsstoel waar de tafel van is gemaakt, ook niet goedkoop is
Ik heb geen idee wat dat zijn mag.
Was er zoveel sneeuw dat de ketingen erom heen moesten dan was dat voor mij een teken om eens eerst rust te nemen.
Vaak hoefde het dan niet meer, je loopt wel met een paar kilo ijzer te sjouwen!
M en S ze!
Groet Anton
-
Frank.fjph
Die sneeuwkwtting is van het type "on-spot"
Dat is een inschalelbare rol die met en pneumatische ciliner tegen het wiel wordt geduwd waardoor een schijf met kettingen gaat draaien en de kettingen (50 cm lang) automatisch door de midelpuntvliegende kracht onder de banden door geslagen worden.
Wordt oa bij brandweervoertuigen toegepast
Frank
Dat is een inschalelbare rol die met en pneumatische ciliner tegen het wiel wordt geduwd waardoor een schijf met kettingen gaat draaien en de kettingen (50 cm lang) automatisch door de midelpuntvliegende kracht onder de banden door geslagen worden.
Wordt oa bij brandweervoertuigen toegepast
Frank
-
A_A
- Leo
- Site Admin
- melhof
Leuk om te zien. Nu herinner ik me dat ik wel eens vaker van die kettingen onder een vrachtwagen heb zien slingeren.
Weet dus nu waar het voor is. :D
Denk dat tenzij ik vele dagen per jaar in de sneeuw zou rijden het systeem er gewoon af zou halen. Kan alleen maar weer kapot gaan of ergens acher blijven hangen. :(
Bovendien bij heftige spoorvorming in de sneeuw ben je 6kuub sneeuw aan het schuiven of ben je ze kwijt.
Maarja, misschien voor iemand die in de koudere landen woont is het goud waard.
Groet,
Melchior
Weet dus nu waar het voor is. :D
Denk dat tenzij ik vele dagen per jaar in de sneeuw zou rijden het systeem er gewoon af zou halen. Kan alleen maar weer kapot gaan of ergens acher blijven hangen. :(
Bovendien bij heftige spoorvorming in de sneeuw ben je 6kuub sneeuw aan het schuiven of ben je ze kwijt.
Maarja, misschien voor iemand die in de koudere landen woont is het goud waard.
Groet,
Melchior
- yaco
Nou de kettingen die je wel eens achter op een vrachtwagen hebt zien hangen zijn beslist geen automatische kettingen.In de winter hadden we die er standaard aan hangen.Meestal aan twee beugels tussen de achteras.Kettingen omleggen stelde je dus altijd uit tot je echt niet meer kon doorrijden ,fout dus ,maar truckers zijn meestal wat dat betreft eigenwijs.Ik vertrouwde ook altijd op genoeg gewicht op de trekas en een sper deed ook veel wonderen.Vervelender werd het als je al begon te slippen door het gebruik van je motorrem . Dan had je echt de poppen aan 't dansen.Maar zonder geluk vaart niemand wel.Ik ben er altijd zonder kleerscheuren vanaf gekomen.

608D brandweerbus.
Groetjes Yaco.
Groetjes Yaco.
- Admin
- Site Admin
- Contacteer:
Scania... On-spot... ook Zweeds. Lijkt te kloppen.
Nog even een anekdote uit 1971:
Ik werkte via een Utrechts uitzendbureau bij een groot transportbedrijf in Monster. (Ook allemaal Scania's, maar dan frontstuur) Op de boot van Trelleborg naar Travemünde zaten we met vier collega's, onder wie de baas zelf, aan een tafeltje.
Komt er een Engelsman naar ons toe die aan een van die andere twee vraagt of-ie nog van die sneeuwkettingen voor 25 Mark had... Had die collega na de reis daarvoor op kantoor als vermist opgegeven! Hij moest nog wel naar Monster terugrijden, maar 't was wel het einde van zijn loopbaan bij de firma Sp. :oops:
Nog even een anekdote uit 1971:
Ik werkte via een Utrechts uitzendbureau bij een groot transportbedrijf in Monster. (Ook allemaal Scania's, maar dan frontstuur) Op de boot van Trelleborg naar Travemünde zaten we met vier collega's, onder wie de baas zelf, aan een tafeltje.
Komt er een Engelsman naar ons toe die aan een van die andere twee vraagt of-ie nog van die sneeuwkettingen voor 25 Mark had... Had die collega na de reis daarvoor op kantoor als vermist opgegeven! Hij moest nog wel naar Monster terugrijden, maar 't was wel het einde van zijn loopbaan bij de firma Sp. :oops:
- winand
Deze dan wellicht, WEL een mercedes, en oldtimer..

Ik houd niet zo van die vierkante dozen, maar toch is het wel een aparte

Ik houd niet zo van die vierkante dozen, maar toch is het wel een aparte
-
Gerard
- winand
Met die vierkante dozen bedoel ik de camper-opbouw, die vierkante cabine vind ik geweldig :Dwinand schreef:Ik houd niet zo van die vierkante dozen, ..
- Arnold Smeets
-
Gerard
Ho Ben, dat leren rijden hebben we zelf gedaan. Destijds waren wij( een zwager, een vriend en ik) zo maf om een paar keer per jaar een truck met oplegger of een touringcar te huren en dan deden we een rondje IJselmeer..
Verder heb ik vaak 's avonds op een Daf gereden van een melkrijder, je weet wel, met die ouderwetse melkbussen, tsja die week van de jaren 70 bij radio 2 spreekt me dus enorm aan.... :D
Verder heb ik vaak 's avonds op een Daf gereden van een melkrijder, je weet wel, met die ouderwetse melkbussen, tsja die week van de jaren 70 bij radio 2 spreekt me dus enorm aan.... :D
- Admin
- Site Admin
- Contacteer:
-
Frank.fjph