Oude Mercedes

(Leuteren = kletsen)
Hier bestaat geen off-topic. Maar wel goede omgangsvormen!
Plaats reactie
yaco

Oude Mercedes

Bericht door yaco »

Misschien is er iemand in de club die iets weet over oude types van mercedes met name de oude neuzen.
Mijn vader reed eind 50er- begin 60er jaren in zo'n Mercedes met een neus.Hij werkte toen bij Wim Vos in Oss als chauffeur op een tankauto.Het moet dus wel een truck geweest zijn met aardig wat PK's voor in die tijd.Ik ben wel b.v. 312 en 311 tegen gekomen maar die lijken me allemaal te licht.Waarschijnlijk komt een 325 meer in de richting.

O ja, Cor Poldervaart vertelde op het voorjaarsweekend dat er een ex-chauffeur van Wim Vos aanwezig was.Helaas heb ik niet kunnen uitvinden wie het was.Graag zou ik in contact met de ex collega van mijn vader willen komen en bij deze graag een reactie hoop ik.

Afbeelding
608D brandweerbus.

Groetjes Yaco.
Sylvia
Contacteer:

Bericht door Sylvia »

Nou ja, toevallig zagen we vandaag onderweg in Kevelaer (vlakbij Nijmegen maar dan in Duitsland) zo'n Langhauber staan: een Pritsche met een zeil, ongeveer in de vorm van zo'n Duitse rampenambulance met acht brancards. We konden helaas geen foto maken.

Over de geschiedenis van de Kurzhauber is een mooie Duitse website:
http://www.a-roettgermann.de/MB_Kurzhau ... auber.html.

En dan is er nog het virtuele Mercedes Museum in Duitsland. Kijk maar eens op:
http://www.mercedes-benz.de/content/ger ... -1963.html

Groeten,
Sylvia
groetjes, Sylvia
Jeroen_Hanomaf
Contacteer:

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Aan de koelsleuven in de zijkant van de motorkap, lijkt het inderdaad om een L325 te gaan. Deze hebben een verloop van breed naar smal, zoals een vleugel, de L311/312 hebben gewoon horizontale ribbels van gelijke lengte.

Een L315 heeft dit ook, maar de overige verschillen zijn vanaf de voorkant niet te zien. (schuinere grille bijvoorbeeld).

Maar, de 315 heeft, voor wat ik gezien heb, 2 trekhaken in de voorbumper en en de 325 maar 1. De (nieuwere) L334 is het zeker niet, die heeft nl. de ruitenwissers aan de onderkant bevestigd en de grote ster is dan ook van de grille verdwenen.

Groetjes
Jeroen

PS:

L311 = L3500
L312 = L4500
L315 = L6600
L325 = L5000

Dit zijn de oude benamingen, na het L-systeem is men op de huidige typenaanduiding overgestapt omdat dit (gek he?) duidelijker is...
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
yaco

Bericht door yaco »

Allebei bedankt , ik ben alweer wat wijzer geworden en heb er een mooie site bij van Silvia.
608D brandweerbus.

Groetjes Yaco.
Plaats reactie