Vogelpoep, de pest voor onze lak van de voertuigen

(Leuteren = kletsen)
Hier bestaat geen off-topic. Maar wel goede omgangsvormen!
Plaats reactie
berriaaf

Bericht door berriaaf »

Dubbelluchters

Lelijke doffe plekken, ernstige beschadigingen... vogelpoep, insectenlarven en boomhars zijn de pest voor autolakken. Vooral bij warm en zonnig weer vreten ze zich als het ware diep in de autolak om daar hun vernietigende werk te doen. Helaas vallen deze lakbeschadigingen niet onder de garantie van een auto. Dus: hoe voorkomt u deze vervelende en dure problemen?

Belangrijk is het natuurlijk om de boosdoeners zo snel mogelijk van de autolak te verwijderen Ga daarbij niet direct meteen spons in de weer, maar week de poep, hars en larven eerst met veel water los. Anders loopt u kans dat er krassen in de lak komen, en dat is ook weer niet de bedoeling.

Het regelmatig aanbrengen van een waxlaag zorgt voor bescherming van de autolak. U kunt dit uiteraard zelf doen. Uw auto wordt door het poetsen voorzien van een extra waxlaag, die ervoor zorgt dat het effect door nieuwe aanslagen door vogelpoep, larven en hars een stuk kleiner zal zijn.

Bertus
Wie schrijf fouten vindt mag ze houden
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
winand

Bericht door winand »

Klopt helemaal, maar daar heb ik vooral bij mijn mooie gitzwarte volvo last van.
Bij mijn bus vallen de vogelpoepvlekken in het niet bij de bruin-rode vlekken die van binnenuit lijken te komen. Hierdoor scheurt de lak open.. Ik kan poetsen wat ik wil, maar het word dan alleen maar erger.
Heeft mijn bus last van een parasiet? :mrgreen:
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
Frank.fjph

Bericht door Frank.fjph »

Bertus, mij dak is 2.80 hoog, ik 1.80 lang, vogelpoep is wit (meestal) mijn bus ook. De verf gaat ruim 6 jaar mee en is dan ook dof als ie wordt overgeschildert.......... ik denk datikhet maar laat voor wat het is :cry: :lol: :wink:

Frank
Plaats reactie