Hi Ben
Het meeste las werk zie je niet want ik he twee dwars balken kombleet vervangen, leuk verhaal trouwens. Heb twee U balken over de volle breedte er ingezet nadat alles eruit had gesleppen bprobeerde ik de U balk van 60 bij 40 ( 3 mm dik metaal) er in te zetten. dit ging niet omdat de carroserie telaag zat.Hij ging dus niet onder de balken aan de zijkant.
Ik de carroserie aan bijde kanten op gekrikt, dit bleek te werken want de balk paste er nu wel onder. Na dat een vriend van mij dit had vast gelast haalde we de krikken er onderuit en tot mijn verbazing trokken de nieuwe balken krom ( 3 mm lager dan in het midden) onder het gewicht van de carroserie. Dit ad ik niet verwacht. :o
Heb daarna het hele subchassis twee keer met fertan in gespoten daar na met ontveter in de straal kabine uitgespoten. Toen een laag corroless er op gespoten en toen een laag hammorit.
De wanden en dak heb ik een keer met hammorite gespoten.
Het stuk bij de cabine wat ik niet gedaan heb gaat er uiteindelijk uit.
Heb net het eerste raam geplaats ging best soepel. heb wel een mal gemaakt voor het afteken zodat de andere kant precuies het zelfde wordt.
Mijn vrees voorkieren aan de boven kant en onder kant was ongegrond.

Mag de goot wel een keer schoon maken zie ik
ziet er best goed uit een donker getint raam in een rode bus
Over rood gesproken. het Dak word in iedere geval helemaal wit.
in eerste instantie wilde ik hem beige maken. Maar ik kan de met de hand geschilderde wapens op de deuren niet verstoppen onder een laag verf. Dus ja hij blijf voor de rest rood. :P
Bart Keser
P.S. Ben, je bent altijd welkom, maar verwacht niet te veel van de cobra, want die staat in de motten ballen op zijn zijkant in de garage zonder carroserie, die heb ik ergens anders hangen. Heb namelijk ook nog een peugeot 504 coupe uit 1979 die wat aandacht nodig heefy als de bus
""""klaar is""""""".