Het regent nu, kan nu even niet zo veel doen, dus maar wat fotos gemaakt en aan iederaan laten zien . . dus ook aan jullie.
Dus, zoek de 10 verschillen . . busje is bijna klaaaaaaar WOOHOO. Nog ene paar dingen aan de buitenkant & binnenkant. Hoe vinden we hem geworden?
ervoor:
En zoals hij er nu bij staat:
Heb er bhoorlijk wat aan gedaan inmiddels, alle roest eruitgehaald gelast & geplamuurd, zijdeurtje dichtgelast, deel van de vloer en wielkast vervangen, binnenkant afgetimmert, nieuwe dynamo, nieuwe accu's, compleet geschuurd en opnieuw gespoten, achterdeuren erin gezet en nog veeel meer. Binnenkort zal ik een verslagje schrijven
Ik weet niet of het bewust is, of dat je toevallig een rode motorkap tegen kwam, maar die 'bloedneus' staat erg gaaf met dat blauwgrijs. Doet me denken aan die oude treinen uit de jaren '50!
Groetjes en succes!
Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Misschien had je dat signaal-oranje beter op de achterkant kunnen spuiten Dinant.
Onze bussies zijn meestal de langzaamste op de snelweg en worden alleen ingehaald..
Oftewel het "pas op, hier kom ik" signaal veranderen in een "Hier rij ik met een voor-oorlogse snelheid en kraak me alsjeblieft niet, want de onderdelen zijn al zo verdomd moeilijk te krijgen"-signalering..:P:P:P
Verder natuurlijk veel succes met je ombouw.
Had je al een andere bak op de kop getikt?
Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
wat is het levn toch fijn he, zo met de sp zo groot (hoop dat iederen t nu wat beter krijgt).
over de kleur, erst wou ik hem alleen licht blauw spuiten, vind ik een erg mooie kleur, toen dacht ik dat het wel tof zou zijn om er vlammen op te spuiten, met kaboutertjes met rokende puntmutsjes die ervan wegrenden, maar geel stond foeileleijk bij dat blauw, dusnu wordt hij lichtblauw als basis, met felrode accenten die iemand nog mooi over gaat laten lopen met een airbrush. dus ik heb niet toevallig rode delen gekocht. het rood gaat oveigens nog in een lijn doorlopen aan de onderkant van mijn bus (als een soort van anti steenslag lak, maar dan zonder die lelijk structuur ervan).
en dat signaaloranje vinjd i trouwens wel erg gaaf, soms zie je in vooral belgie oude magirus wagens met die kleur, erg erg erg opvallend, maar super mooi. Voor de snelheid hoef ik het niet te doen, ik heb 17,5 inch velgen eronder en ooit komt er lpg bij . . . . .eigenlijk neit dat het uitmaakt, want ik rijd nooit harder dan 80 eigenlijk . . .hmz misschien is dat signaal rood toch wel een goed idee.
over die versnellingsbak voor de 406 is een beetje een vervelend verhaal. Ik ad dat ding net, en een kennis van mij komt met een verhaal dat ze een camper nodig heeft voor een lange rijs om ene speciale reden, dus ik heb hem aan haar verkocht voor weinig. Maar ik had er zelf nog geen 100 km in gereden, dus ik wist neit at er mis mee was. Versnellingsbak dus. voor zover ik weet is er een nieuw oner gekomen vande club en zal ze nu wel op reis zijn.