Ballast

(Leuteren = kletsen)
Hier bestaat geen off-topic. Maar wel goede omgangsvormen!
Plaats reactie
De Rooie Reus

Ballast

Bericht door De Rooie Reus »

Van mijn aanhanger wil ik het reservewiel thuislaten. Dat hangt normaliter achter 1 van de wielen in een speciaal rek, zie foto:

Afbeelding

Vervelende is dat het op die plaats de huif beschadigt zodat ik 'm vaak in de bak heb liggen.
Binnenkort gaan we weer op pad en ik laat het reservewiel maar thuis omdat ik niet verwacht het ooit nodig te hebben, dit vanwege het NATO-profiel.
Het reservewiel weegt 75 kg en om toch een gewicht op de dissel te krijgen van ongeveer 50 kg zou ik dus ballast nodig hebben van ongeveer 75 kg en dan liefst in een klein formaat. Dus geen 75 kg water of aardappelen maar broodjes lood o.i.d. bijvoorbeeld.
Heeft iemand enig idee waar je dat in het zuiden zou kunnen krijgen?

Met dank alvast voor het meedenken.
Groeten van
Martin
berriaaf

Bericht door berriaaf »

Martin

Zou je niet iets met beton kunnen doen om de dissel beton heen storten, een bus of een koker nemen en die vol met beton gieten

Is maar een idee want lood is ook niet goedkoop

Bertus
Wie schrijf fouten vindt mag ze houden
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
bart

Bericht door bart »

mhhhh een rezervewiel thuis laten en een blok lood mee nemen ????
kun je begreipen dat ik dat raar vind.

ander optie, verander de ophanging van het reservewiel zodat het doek niet kapot gaat ?

als je toch voor dat lood gaat leg het dan goed vast want bij een botsing kan hij wel eens langs vleigen als het niet goed vast ligt.

Bart
De Rooie Reus

Plaats

Bericht door De Rooie Reus »

Hoi Bart, die banden zijn bedoeld om door prikkeldraad en glasscherven heen te kunnen rijden en meestal doe ik dat niet.
Toen ik vanmorgen langs een tuincentrum reed wist ik het. Een beetje zoals Bertus bedoelde: 3 grote tuintegels achterin. En inderdaad, binnen in de bak is een speciaal rek voor de jerrycans: daar passen ze precies in.
Ik ga het deze week nog proberen, moet lukken.

Groeten van
Martin
Gerard

Bericht door Gerard »

En als je geen grint-tegels hebt, kun je er van mij wel wat krijgen, er liggen hier zat van die dingen.
Plaats reactie