HELP dieseltank lek! vervangen moeilijk?
- Weirdo1
HELP dieseltank lek! vervangen moeilijk?
ik heb met mijn stomme kop mijn dieseltank gemold. Er hing een druppel aan de loze leidingaansluiting en ik dacht het op te lossen door het warteltje iets vaster te draaien. echter de lekkage bleek een zwakke plek in de tank en nu "gutst" de diesel eruit. Met een hoop voor hande zijnde kitten en twee komponenten pasta heb ik de lekkage kunnen reduceren tot "gesijpel" , maar zo kan ik niet met dat ding op vakantie. Ik denk dat er een andere tank onder moet. Is dit te doen voor een doe het zelvert? Ik ben op dit gebied echt newbe, ik weet niet eens hoe ik de leidingen moet ontluchten.
Ook zit ik er al een tijdje over te denken om een grotere tank te plaatsen. Als ik een MB 80 Liter tank plaats ipv de 60L, wat moet ik dan aanpassen om het passend te maken?
Als ik een kunstoftank koop, dan zitten de brandsofleidingen aan de bovenkant ipv onderkant. Maakt dit wat uit voor de brandstofpomp? Ik zou dan op de bestaande stalen? leidingen een flexibele aansluiting op de tank kunnen maken (slang) mag en kan dat?
advies is welkom!
Ook zit ik er al een tijdje over te denken om een grotere tank te plaatsen. Als ik een MB 80 Liter tank plaats ipv de 60L, wat moet ik dan aanpassen om het passend te maken?
Als ik een kunstoftank koop, dan zitten de brandsofleidingen aan de bovenkant ipv onderkant. Maakt dit wat uit voor de brandstofpomp? Ik zou dan op de bestaande stalen? leidingen een flexibele aansluiting op de tank kunnen maken (slang) mag en kan dat?
advies is welkom!
My little tank. MB L406D met volledig aluminium opbouw. BJ 1970, OM 615, 60 zee?paardekrachten
- Weirdo1
na een er een nachtje over geslapen te hebben, denk ik dat ik toch eerst een reparatiepoging ga ondernemen.
Misschien dat het lek zich beter laat repareren als de tank geleegd is en er geen diesel meer uitstroomd tijdens de reparatie
Waarmee zal ik de reparatie mee uitvoeren? ik denk aan kneedbaar staal, maar ook polyester wordt genoemd als reparatiemiddel. Wat zou ik het beste kunnen gebruiken?
kan me iemand mij vertellen hoe ik de leidingen moet ontluchten na hervullen van de tank?
Misschien dat het lek zich beter laat repareren als de tank geleegd is en er geen diesel meer uitstroomd tijdens de reparatie
Waarmee zal ik de reparatie mee uitvoeren? ik denk aan kneedbaar staal, maar ook polyester wordt genoemd als reparatiemiddel. Wat zou ik het beste kunnen gebruiken?
kan me iemand mij vertellen hoe ik de leidingen moet ontluchten na hervullen van de tank?
My little tank. MB L406D met volledig aluminium opbouw. BJ 1970, OM 615, 60 zee?paardekrachten
- KWF-704
- Weirdo1
Ik heb besloten eerst een reparatiepoging te wagen, voordat ik de tank ga uitbouwen. Hoewel ik gisteren is staat van paniek verkeerde, is het lek niet dramatisch groot. kan niet eens zien waar het lek zit. Is waarschijnlijk een barstje tgv forceren wartel. Kneedbaar staal is brandstof bestendig. vervangen kan altijd nog..
Als ik het lek niet dicht krijg en de tank moet er onderuit, wil ik er een grotere tank onder zetten.
Maar goed, ook voor de reparatie moet ik de tank leeg laten lopen en moeten de leidingen ontlucht worden. Kan iemand me vertellen hoe ik dit doe? Ik heb begrepen dat er een handpompje op de brandstofpomp zit (moet ik nog zien te vinden :D ) en als ik die gevonden heb? moet ik dan nog wat doen? hoelang moet ik dan pompen? moet ik naast het pompen nog iets anderd doen?
Als ik het lek niet dicht krijg en de tank moet er onderuit, wil ik er een grotere tank onder zetten.
Maar goed, ook voor de reparatie moet ik de tank leeg laten lopen en moeten de leidingen ontlucht worden. Kan iemand me vertellen hoe ik dit doe? Ik heb begrepen dat er een handpompje op de brandstofpomp zit (moet ik nog zien te vinden :D ) en als ik die gevonden heb? moet ik dan nog wat doen? hoelang moet ik dan pompen? moet ik naast het pompen nog iets anderd doen?
- Leo
- Site Admin
Bij topic http://www.dubbellucht.nl/forum/viewtop ... f331b2e4e8 heb ik de opvoerpomp besproken.
Op de tekening is het handpompje aangegeven met het nummer 4.
Helemaal bovenop zit een plastic dingetje, als je die losschroeft, kun je het op en neer halen, oftewel: pompen.
Zoals Ingo al aangaf, is de beste reparatie solderen.
De op 1 na beste is gewoon goede polymeer-kit, zoals bijvoorbeeld Sikaflex 221.
Heel goed ontvetten/ontroesten van te voren, én een nachtje laten doorharden will do the job.
Als het gat erg groot is kun je er een stukje blik "opplakken" met die kit.
Bij een andere auto heeft dat bij mij jaren uitgehouden.
Persoonlijk heb ik slechte ervaringen met kneedbaar materiaal op een dunne ondergrond zoals blik. De diesel krijgt toch de neiging om er onder te kruipen, waardoor het er na verloop van tijd af valt.
Mvg, Leo.:D
Op de tekening is het handpompje aangegeven met het nummer 4.
Helemaal bovenop zit een plastic dingetje, als je die losschroeft, kun je het op en neer halen, oftewel: pompen.
Zoals Ingo al aangaf, is de beste reparatie solderen.
De op 1 na beste is gewoon goede polymeer-kit, zoals bijvoorbeeld Sikaflex 221.
Heel goed ontvetten/ontroesten van te voren, én een nachtje laten doorharden will do the job.
Als het gat erg groot is kun je er een stukje blik "opplakken" met die kit.
Bij een andere auto heeft dat bij mij jaren uitgehouden.
Persoonlijk heb ik slechte ervaringen met kneedbaar materiaal op een dunne ondergrond zoals blik. De diesel krijgt toch de neiging om er onder te kruipen, waardoor het er na verloop van tijd af valt.
Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
- Weirdo1
lek is inmiddels gedicht met combinatie kneedbaar staal, laag 2 componenten staalpasta en een laagje polyester. Kneedbaar staal om het lek te dichten, 2comp. staalpasta om het hechtingsvlak te vergroten, geheel voorzien van een polyester "beschermlaag"
Is tot op heden dicht 8)
Is tot op heden dicht 8)