Dubbellucht naar enkellucht?
Geplaatst: 29 aug 2013, 10:28
Hallo, ik ben redelijk nieuw hier (lees al een tijdje mee, maar had nog niet veel te melden en nog niet de tijd om mij netjes voor te stellen in het "even voorstellen" topic, maar ga dat zeker nog doen!)
Mijn naam is Wout Rock uit Rotterdam en ik heb in april een '81 Mercedes 409 (ex van Gen en Loos) van een vriend van mij overgenomen. Hij heeft de bus reeds voorzien van een hele frisse OM 364 motor uit een 609 en dat rijdt echt fantastisch. Maar zoals bij veel motorfreaks, is het overige onderhoud wel een beetje blijven liggen... (zoals gezegd foto's en voorstellen zal ik binnenkort doen)
Nu is de houten vloer, dankzij lekkende wielkasten behoorlijk rot op sommige delen en ga ik een nieuwe vloer plaatsen (sandwich plaat met isolatie ertussen) en overweeg ik om van het dubbellucht af te stappen... Dit scheelt mij veel binnenruimte (ik kan dan de wielkasten vervangen voor de helft smallere) en weerstand en ik kom nooit boven de 3500 kilo totaalgewicht uit op mijn loadindex 114 banden. Op mijn kenteken staat aantal assen: 2, aantal wielen: 4....
Dus het zou allemaal moeten kunnen, maar mag dit zomaar, raden jullie het wellicht af, etc.?
Ik heb gezocht naar een soortgelijk topic, maar nog niet gevenden, vandaar dat ik het zelf even vraag.
Erg fijn en informatief forum trouwens, geniet er elke dag van!
Mijn naam is Wout Rock uit Rotterdam en ik heb in april een '81 Mercedes 409 (ex van Gen en Loos) van een vriend van mij overgenomen. Hij heeft de bus reeds voorzien van een hele frisse OM 364 motor uit een 609 en dat rijdt echt fantastisch. Maar zoals bij veel motorfreaks, is het overige onderhoud wel een beetje blijven liggen... (zoals gezegd foto's en voorstellen zal ik binnenkort doen)
Nu is de houten vloer, dankzij lekkende wielkasten behoorlijk rot op sommige delen en ga ik een nieuwe vloer plaatsen (sandwich plaat met isolatie ertussen) en overweeg ik om van het dubbellucht af te stappen... Dit scheelt mij veel binnenruimte (ik kan dan de wielkasten vervangen voor de helft smallere) en weerstand en ik kom nooit boven de 3500 kilo totaalgewicht uit op mijn loadindex 114 banden. Op mijn kenteken staat aantal assen: 2, aantal wielen: 4....
Dus het zou allemaal moeten kunnen, maar mag dit zomaar, raden jullie het wellicht af, etc.?
Ik heb gezocht naar een soortgelijk topic, maar nog niet gevenden, vandaar dat ik het zelf even vraag.
Erg fijn en informatief forum trouwens, geniet er elke dag van!