Montage remtrommel
Geplaatst: 11 apr 2013, 21:10
De achterremmen van onze 609 moesten worden afgesteld maar toen ik de wielen demonteerde bleek dat er olie op het binnenste wiel zat. Eerst dacht ik aan een lekke remcilinder maar toen de remtrommel eraf kwam bleek het de oliekeerring te zijn. Gelukkig zijn de remvoeringen droog gebleven dus daar had ik geluk mee. Ik heb de keerring vervangen en heb alles weer gemonteerd.
Nu staat er in het werkplaatshandboek dat de binnenste kroonmoer aangetrokken moet worden met een kracht van 200 Nm, dan de moer weer lost draaien en dusdanig vastdraaien dat met een meetklok gemeten een axiale speling meetbaar moet zijn van max 0,02-0,04 mm.
Allemaal leuk en aardig maar ik heb niet de beschikking over een meetklok...
Ik heb na het vastdraaien van de binnenste kroonmoer deze weer losgedraaid en met de hand (2 vingers) weer aangedraaid tot hij aan zat en toen een klein tikje terug. Vervolgens het borgplaatje en buitenste kroonmoer gemonteerd.
Het wiel draait mooi rond en ik kan geen speling waarnemen, hoe doen jullie dit?
Groet Marcel.
Nu staat er in het werkplaatshandboek dat de binnenste kroonmoer aangetrokken moet worden met een kracht van 200 Nm, dan de moer weer lost draaien en dusdanig vastdraaien dat met een meetklok gemeten een axiale speling meetbaar moet zijn van max 0,02-0,04 mm.
Allemaal leuk en aardig maar ik heb niet de beschikking over een meetklok...
Ik heb na het vastdraaien van de binnenste kroonmoer deze weer losgedraaid en met de hand (2 vingers) weer aangedraaid tot hij aan zat en toen een klein tikje terug. Vervolgens het borgplaatje en buitenste kroonmoer gemonteerd.
Het wiel draait mooi rond en ik kan geen speling waarnemen, hoe doen jullie dit?
Groet Marcel.