Pagina 1 van 1

Geplaatst: 28 nov 2006, 16:04
door beatrix18
wat doet je startmotor?

Peter

Geplaatst: 28 nov 2006, 17:16
door beatrix18
Als hij niet start, neemt de startmotor dan wel de motor mee of draait de startmotor "loos"?

Peter

Geplaatst: 28 nov 2006, 17:27
door beatrix18
Hoor je alleen een elektromotor draaien of huppelt die paarhonderd kilo staal ook mee, net als normaal, maar "pakt" dan niet ?

Peter

Geplaatst: 28 nov 2006, 18:26
door beatrix18
Mijn hond heeft ook geen zin om uit te gaan met slecht weer maar een diesel....... , heb je tijdens het starten je gas helemaal ingetrapt?

Peter

Geplaatst: 28 nov 2006, 18:45
door beatrix18
je hebt het eerder gehad over koud en nat: zit er een haarscheur in je verdeelkap? zijn je bougie kabels niet poreus? Met een plantenspuit, alles (van de ontsteking) even nat maken en iemand laten starten en kijken of je ergens vonkjes ziet. zoja: nieuw!

Peter

water op verdeler

Geplaatst: 08 dec 2006, 11:20
door ludovic
Lijkt me wel gevaarlijk, water op een verdeler. Richt je zo geen verdere schade aan? Een nieuwe verdeler en rotor en terug de ontsteking afstellen lijkt me een duurzamere oplossing...

groetjes ludo

Geplaatst: 08 dec 2006, 11:46
door Anton
Hoi,

Welnee das niet gevaarlijk!
Ik deed dat vroeger ook, ik rijd nu Diesel dus is dat niet meet zinvol, das logies.

Het gaat er in dit stadium om de storing te vinden.
Als dat gelocaliseerd is dan kun je ook vervangen.

Uiteraard moet alles wel een beetje op tijd staan!

Dus even verdelerkap er af en de contacten schoonmaken, die mogen niet groen zijn!
Het koolstifje in het midden moet er ver genoeg uitsteken
Ook de rotor kun je meten, daar zit een ontstoringsweeerstand in.
Deze weerstanjes zitten ook vaak in de bougiedoppen dus die ook even controleren.

Ook door achterstallig onderhoud kunnen startproblemen ontstaan.
En een nieuw setje bougie's is ook vaak niet verkeerd!

Rest mij nog de vraag: Heeft de accu nog wel genoeg capaciteit?
Zo'n ding kan echt versleten zijn zonder dat er een cel stuk is!

Nevel ze!

Groet Anton

Geplaatst: 16 dec 2006, 23:31
door cees booij
Hoi, als alles wb ontsteking in orde is en het probleem blijft moet je ook even naar de choke/gasafstelling kijken.Als je de choke uittrekt moet ook de gasklep iets geopend wordenDit is met een boutje af te stellen.Zowel te weinig als te veel open geeft deze klachten. Succes, Cees