Het schiet al aardig op met het aflakken ik zet er Interthane 990 op.
De eerste laag zit er tot vlakbij de achteras bijna op.
Bij de achteras moeten we nog slijpen en lassen dus daar wacht ik nog even mee.
Nu was ik onlangs weer eens op zoek naar luchtdelen voor de trailer dus ik had Pacton/Floor in Ommen benaderd, omdat die hem gebouwd zouden kunnen hebben.
Van hun kreeg ik keurig een mail terug dat hij destijds bij Floor in Wijchen is gebouwd en ik het daar maar eens moest proberen.
Dus daar een mail naartoe gestuurd en binnen een paar uur werd ik al gebeld door hun.
Natuurlijk had ik er een link naar het blog bijgedaan voor extra foto's
Ik had een hele enthousiaste medewerker aan de lijn die het allemaal prachtig vond, en hij kon inderdaad bevestigen dat de trailer daar gebouwd was.
Alle tekeningen en handgeschreven documenten waren er nog en die had hij erbij gezocht.
Hij is destijds gebouwd voor een stenentransporteur in Harderwijk voor het bedrag van 97.000 gulden.
En als we, door de week, een keer in de buurt zijn zal ik een afspraak maken om er even langs te gaan.
Ondertussen heb ik een keurige offerte van hun gehad met netto prijzen.
Daar waar ik van ander bedrijven ook prijzen (ex btw) had gekregen zitten zij op het zelfde bedrag.
En er zit bij Floor in Wijchen ook nog een nieuwe draaikrans en nieuwe luchtbalgen bij (had ik bij de ander bedrijven niet gevraagd)
Dus daar werd ik wel even blij van.
Ondertussen zijn we bij de achteras aangekomen om daar de laatste reparaties aan het chassis te doen.
Alles wat er voor zit heb ik nu afgelakt en afgedekt met dekzeil om slijpsel uit te bannen.
Ik spuit hem sowieso elke dag na het slijpen/lassen weer helemaal af.
We zijn bezig de laatste hand te leggen aan de achterkant.
Morgen de andere kant af lassen en dan moet ik even wachten op iets hogere temperaturen om hem in de verf te kunnen zetten.
Nou het is mij helaas niet gelukt om hem in de lak te krijgen.
De primer zit er al wel op en ik heb hem met dekkleden afgedekt.
Komende donderdag vertrekken we met ons huisje naar het zuiden van het land en we komen de 21ste weer terug.
Dan moet ik maar hopen op een paar mooie dagen boven de 5 graden en droog weer.
Ik moet een aantal delen helemaal aflakken omdat hij na de monteur naar de carrosserie bouwer gaat voor het dak en de wanden.
Dus daar kom ik niet meer bij als hij terug is.
Lakwerk is klaar en volgende week zal ik transport naar de monteur gaan regelen gaan regelen.
De dwarsliggers die nog in de primer zitten worden vervangen als de nieuwe draaikrans er op komt.
Als hij later weer terug komt dan zal de opbouw er ook op zitten, de vloer doe ik daarna zelf.
Mooi! Ik had me nooit gerealiseerd dat je een gestuurde as hebt (niet goed genoeg gekeken).
Nu begint het eigenlijke werk! Heel benieuwd. Groeten aan de familie en de veestapel!
Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
@Ernst
Hoe denk je dat hij anders die krappe bochten gemaakt heeft.
Jullie ook de groeten en kom hier maar eens langs met skoolie, want daar zijn we we zijn erg benieuwd naar.
We moeten dus even een week wachten want tussen kerst en oud en nieuw is het bedrijf gesloten.
Volgende week dus weer een nieuwe kans om hem hier weg te krijgen.
De onderdelen zijn binnen, nieuwe draaikrans, luchtventielen, luchtbalgen, lucht tanks en remmen kit.
Maar nu moet ik de trailer hier nog vandaan zien te krijgen want het gras is helemaal doorweekt hier.
In de afdeling Hoogeveen doen ze het rem en luchtgedeelte en in Meppel vervangen ze de draaikrans.
Die gaan nog naar de zandstraler en de banden worden geregeld.
Alleen willen ze dat pas doen als er een werkende gevulde koelkast in zit.
De spatborden en de bevestiging er van zijn ook al gesponsord net zoals de plaat voor de aansluitingen van de truck en van mij mag dan best hun naam er op staan.
Hij staat nog steeds bij de monter en ik laat hen hier weer naar toe bergen.
De opbouw komt er pas eind maart op en ik begin hier dan vast met het sub frame.
Ik doe een gokje, Henny v/d M uit Schuinesloot?
Dat is ideaal als je ter plekke op maat en verstek kunt zagen.
Ik bouw wel eens een aanhanger of motortrailer ik maak dan een stuklijst van wat ik nodig heb en zaag daar dan aales aan de maat.
Ik neem dan als het ware een bouwpakketje mee en hoef het alleen maar aan elkaar te lassen.
Zijn er meer van deze ijzerboeren waar je het materiaal zelf aan de maat kunt en mag afzagen in Nederland?
Dat dat erg handig is staat buiten kijf!
Ik moet nu vv. 120 km rijden dat doe je niet voor een paar kilo.
Vandaag is de carrosseriebouwer langs geweest om de exacte maten van de wanden en het dak op te nemen.
Vrijdag ga ik nog wat stukken ijzer op maat zagen.
Omdat het hier nu vrij rustig is heb ik even een verslag van de werkzaamheden tot nu toe op youtube gezet.
Ik was altijd met ashampoo aan de gang, maar na een tip van @Jervig ben ik overgestapt op windows moviemaker.
Hier de link. https://www.youtube.com/watch?v=I1RyVPx5K7U
Edit: link aangepast omdat er een nieuw filmpje op staat
Laatst gewijzigd door vandijkf op 11 mar 2015, 22:09, 3 keer totaal gewijzigd.