Rene schreef:Ik heb hem wel geschorst maar de verzekering laat ik doorlopen, als hij om wat voor reden weg is of leeggehaald is, is hij wel verzekerd. En dat voor een tientje p.m.
gr Rene
Bij een all-risk heeft dat nog wel zin denk ik, maar bij alleen WA zie ik er niet het voordeel van. Onze LT staat geschorst en onverzekerd in de schuur. Fikt die boel af, is dat helaas ons risico, maar met het huidige bouwjaar en zijnde lege bus heeft all-risk zonder taxatie ook geen zin. Van de taxatiewaarde van een 10 jaar ouwe servicebus met bijna 2,5 ton op de teller verwacht ik ook niet zo veel ;)
Zojuist ook de Kawasaki geschorst en de verzekering gestopt, daar reed ik toch al niet meer mee. Die site van de RDW was al lekker traag aan het worden, dus ik was vast niet de enige!
Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Detlev schreef:Het blijft mij verbazen dat er nog steeds milieu gelovers zijn op dit forum....
Het draait echt alleen om geld! Als je iets aan het milieu wil doen in dezelfde orde van grootte dan is het stilleggen van 1 container schip waarschijnlijk voldoende
Weet niet of je mij daarmee bedoelt?
Ik stelde dat het om milieuredenen waarschijnlijk nooit zal worden terug gedraaid,
daarmee verwoordt ik de publieke(politieke) opinie.
Iemand die het aanpassen van hoogte van tarieven een goed idee zou vinden?
(zie verder paar berichten hierboven)
Hallo, ik heb het "geluk" dat ik ZZP-er ben en de bus niet als kampeerauto, maar als bedrijfsauto op het kenteken staat. Hierdoor is mijn 409 ex. van Gent en Loos, omgebouwd naar OM364 Diesel nog redelijk betaalbaar (grijs kenteken voor ondernemers a €640,00 p.j.) en ik blijf dus gewoon mijn weekendjes weg plannen (en dat zijn er behoorlijk wat, die zou ik niet willen missen... Met de houtkachel aan boord gaan we zelfs in de winter weg.
Maar aan mij gaan ze dus wel degelijk verdienen....
Vroeger hadden we de 60 dagen kaart. Ik wil best per dag betalen hoor. Of inderdaad betalen per gewicht/bouwjaar.
Even snel gerekend vandaag, wij zijn dit jaar 7x op de Nederlandse openbare weg geweest met onze MB711 camper. Omgerekend is dat 1200 euro MRB delen door 7 dagen is 171 euro per dag exc. brandstof en verzekering. Nou moet ik wel zeggen door de geboorte van onze tweeling weinig gereden dit jaar. Maar toch. Het gaat helemaal nergens meer over.
Maar voorlopig verdienen ze helemaal NIETS aan mij. Mijn camper staat ook geschorst op stal. En de weekende weg zijn verleden tijd. Als ik weg ga dan is het naar het buitenland.
het is wel een trend te noemen dat de overheid met een aantal gesprekspartners de regels voor alle betrokkenen gaat "regelen" . en het zal niemand verbazen dat je dan gesprekspartners uitkiest die je het beste meekrijgt in je eigen van te voren bepaalde richting. ook zal het niemand verbazen dat alle veranderingen als vanzelf door de regering van vandaag de dag , in het beleid van vandaag de dag, en ter meerdere eer en glorie van de politiek van vandaag dient. dus dat er ergens geen rekening mee is gehouden kan wel eens een vooropgezet plannetje zijn.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
De Hanomag net geschorst. Hopelijk nog op tijd voor deze maand omdat het een feestdag is. Ik hoop ook dat ik niet zo'n kentekencard krijg. Vind t originele bewijs veel leuker. 19 maart issie 40 en dan gaat ie weer uit de schorsing.
"Door de komst van het nieuwe kentekenbewijs op creditcardformaat (ook wel kentekencard genoemd) dat de RDW vanaf 1 januari 2014 afgeeft, verandert er ook het een en ander bij schorsen:
Geschorst vóór 1-1-2014 met papieren kentekenbewijs
Heeft u geschorst met uw papieren kentekenbewijs vóór 1 januari 2014, dan ontvangt u als de schorsing afloop een kentekencard en een tenaamstellingcode. De RDW stuurt uw kentekencard en de tenaamstellingscode naar u toe.
Geschorst na 1-1-2014 met uw papieren kentekenbewijs
Heeft u na 1 januari 2014 geschorst, dan ontvangt u na het beëindigen van de schorsing geen nieuw kentekenbewijs. Uw papieren kentekenbewijs blijft geldig en wordt niet vervangen door een kentekencard met tenaamstellingscode. Bewaar deze goed."
Ik heb onze MB307 uit 1981 ook geschorst vorige week.
En wat het milieu betreft: met de jaarwisseling is er voor zo'n slordige 65.000.000 euro aan zware metalen, zwavel en aanverwante vervuilende materialen de lucht in gegaan, wat ongeveer de helft is van wat de nieuwe mrb moest gaan opbrengen... Appels, Peren, ik weet het... maar toch...
Ha Leo, was ook maar bij wijze van......even vergeten dat er een bootjesmensch als moderator aanwezig is, had ik wel voor 1 vliegtuig gekozen
Was meer om de boel in een wat juister perspectief te bezien ivm met aantallen vermeende milieu vervuilers.
ha ja, leuk neuzel artikel , de waarheid wordt even grof geweld aangedaan om te scoren voor 50 miljoen auto's , die hoe dan ook 4 tot 8 keer zoveel vervuilen . en ja vliegen is dan misschien ook niet schoon , de hele mensheid is als geheel een plaag die alleen maar vervuilt. maak van oude kerken milieu centra , nieuwe gelovigen genoeg !
en als je wilt weten wat echt vervuilt , uraniummijnen , op diverse sites is te lezen hoeveel daar mee vervuilt wordt (search, caldicot)
Ja heel lang ieder weekend, en bijna ieder jaar een grote roadtrip. Bij de poolgrens gestaan ermee en vorig jaar ben ik nog naar Griekenland gereden (afscheidsrondje).
Om ff lekker de sarcast uit te hangen, jij bent een van die veel rijders haha!
Maar ben ook wel benieuwd hoeveel dat kost en welke provincie dat is aangezien dat ook wel uitmaakt qua kosten.
Om misschien wat meer on-topic te geraken.. Wie hier heeft wat tegen op rekeningrijden als alternatief op de MRB? Ik kan wel wat bezwaren bedenken, maar ik zie dingen als privacy steeds minder relevant worden aangezien we tegenwoordig bijna toch al allemaal met een persoonlijk posititie bepaler in onze broekzak rond rijden die onmiddelijk uit te lezen is door de autoriteiten. Greenwheels / Car2Go etc. zijn ook vormen van rekeningrijden. Duitsland gaat binnenkort tol heffen. Frankrijk al jaren (en geen MRB). Hoe zit het in de rest van Europa eigenlijk?
Ik vind het huidige systeem gebaseerd op gewicht, leeftijd en brandstof achterhaald en financieel inefficiënt. Ik blijf het idioot vinden dat ik bijna €1000 per jaar moet betalen voor het bezitten van een stuk oud ijzer jonger dan 40 als ik er maar 1 keer in de 2 weken in rij. En dat is dan kwarttarief. Een "mazzeltje" dus eigenlijk, wat ook weer afgepakt kan worden.
Met rekeningrijden zou niemand problemen hebben met "veelrijders", want die betalen naar ratio. Ik zie nog wel wat mogelijkheden voor eventuele fraude, maar dat is met elk systeem zo. Zo lang de meeste mensen zich aan de regels houden denk ik dat het een veel eerlijker systeem is.
Het systeem rekeningrijden an-sich is wel eerlijk, geen twijfel over mogelijk.
Maar ja, hoe komen de tarieven per gereden kilometer tot stand? Het is natuurlijk speculatie, maar ik vermoed dat je voor een zware <40 jaar oude Euro 0 diesel niet in een erg gunstige tariefklasse gaat vallen...
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
ik heb ooit een preview gezien van dat mooie rekening-rijden en dat stond bol van de prijsverschilletjes tussen weinig en veel , dus je kan dan ook op je klompen uittellen dat je voor een oud blik veel moet betalen per kilometer , die centenschrapers zitten daar als gieren op moet je rekenen ! dus eerlijk , als je poen hebt voor een dure auto zoals een prius , betaal je minder , en als je poen genoeg hebt (gestolen) kan je het makkelijk permitteren !
Als je het echt eerlijk wil doen. Moet je als regering een extra brandstofverbruiks belasting op de huidige brandstofprijs doen. En dan natuurlijk wel de houderschapsbelasting laten vervallen. Zo betaald een veel verbruiker veel, en iemand die weinig rijd minder. Zo wordt je dus niet meer gestraft voor het bezit van een bv een grote Amerikaanse auto. En zo kan je dus als regering ook het gebruik van bv diesels terug dringen door die prijs hoger te maken bv. Elektrische auto's worden zo ook echt interessant.
Maar waarschijnlijk levert dit te weinig op voor de schatkist denk ik zo .
Of gewoon een black box in alle auto's laten plaatsen. En dan elk jaar bij de apk laten uitlezen. Waar dan een rekening uit voort komt afhankelijk van de gereden kilometers en brandstof soort. Een beetje zoals je elektriciteit rekening nu geregeld is. Elke maand een vast termijn bedrag en aan het eind van het jaar de jaar nota.