Pagina 3 van 3

Geplaatst: 21 jan 2007, 14:28
door bus lichtjaar
ik dacht ook als eerste aan de V-snaar, maar zowel de dynamo als de ventilator draaiden wel. Misschien zit hij niet strak genoeg zodat hij niet genoeg omdraaiingen maakt, of dat hij slipt. Ik ga eens even kijken.

Geplaatst: 21 jan 2007, 19:03
door Anton
Hoi,

Je kunt als de motor loopt ook even de spanning meten die moet zo'n 14 volt bedragen.(14,4)
Dit kun je doen zonder dat er iets aanstaat en met belasting.
Maar hoe zit het met het laadcontrolelampje, gaat dat uit of blijft dat branden?

Meet ze!

Groet Anton

Geplaatst: 22 jan 2007, 16:09
door bus lichtjaar
het laadtcontrole lampje knipperde heel zwakjes, en ik weet intussen waarom:
de dynamo, of eigenlijk de holte waar de bout doorheen gaat die de dynamo aan de onderkant vasthoudt is helemaal uitgesleten aan de kant van de v-snaar. Daardoor slipte de V-snaar, maakte de bus een vervelend piepend geluid, werd de auto warm omdat de pomp niet goed liep, moet er een nieuw schild op de accu, nieuwe lagers en waar de blok stekker zat aan de achterkant (bij 0) is het plaatje wat achter de bovenste twee pinnetjes zat afgebroken..

kosten: plusminus 100 euro. kijken of de werkgroep onderdelen er nog een heeft..

Geplaatst: 22 jan 2007, 20:32
door Anton
Hoi,

Je hebt de oorzaak te pakken, het is reperabel.
Dus ff een dynamo scoren en weer gas geven!

Groet Anton