dagtochtjes en weekenduitjes verslagen

Tips voor leuke uitjes met de kampeerauto? Een te gek reisverhaal geschreven?
Sylvia
Contacteer:

Bericht door Sylvia »

Veel plezier en ik hoop dat je veel leuke mensen tegenkomt! En mocht je de blauwe Mercedes vrachtwagen-met-circustent tegenkomen, dan willen we daar ook graag een foto van zien :D
groetjes, Sylvia
Unknown User

Bericht door Unknown User »

robodock is echt gaaf vorig jaar ook geweest. ga nu zeker weer weet niet of ik met bus ga.
maar leuk is t zeker weten
Jeroen_Hanomaf
Contacteer:

Mysteryland was superrrrr!

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Mysteryland was echt te gek!! Zit nu op mijn werk (foei: surfen in de baas' tijd!!) en kan dus even geen foto's plaatsen.

Hebben onder meer bij de Funky Food express wat gegeten en een sapje gedaan. Was erg lekker, maar zoals alles op zo'n festijn aardig aan de prijs. Maar dat zal wel meer met de stand-/plekhuur van de organisatie te maken hebben als aan hen zelf vermoed ik zomaar. De Mercedes stond er niet bij trouwens!
Ik zag alleen maar mannen lopen (stuk of 5) dus wie nou wie was weet ik niet (meer). Bij het weggaan, ze hebben van die hele lage tafeltjes met zitkussens, stootte ik natuurlijk weer een lamp(ion) van het beugeltje af. Net op dat moment leunde een onbekende tafelgenote op de tafel waardoor haar vriendins soep over haar heen vloog. Ging weer lekker dus ;) Was erg lekker eten en zo'n circustent heeft wel wat, erg leuk, hij stond bij de Odor-DJs, (met 2 ventilatoren en allerlei kruiden/wierrook) een waarzegger en massagesalon die allemaal in een soort reuzenwigwams zaten.

Het feest was verder ook top, omdat we met de Hanomag waren konden we tot het eind blijven. Met de bus naar station Hoofddorp en daarvandaan met een taxi weer terug naar de Hanomag.
De volgende morgen werden we gewekt door een opkomend zonnetje, lekker witte bolletjes gesmeerd, bakkie thee erbij, helemaal goed. Om een uur of half 11 zijn we weer vertrokken in een wolk van rook en om 12:00 precies waren we weer in Andijk bij het huis van m'n collega.
Daar ben ik nog een tijdje geweest en om 21:30 was ik weer helemaal thuis.

Volgende keer wil ik informeren of we niet gewoon op de parkeerplaats bij het festival kunnen overnachten, maar daar was het nu al te laat voor. We stonden nu bij kennissen van m'n collega die ook mee was voor de deur in een woonwijk. De buren keken wel wat verwonderd!

De Hanomag heeft het in elk geval goed gedaan en het was wel weer leuk om er zo mee weg te zijn, dat is door het gereis naar Maleisië al een tijdje niet meer gebeurd!

Foto's volgen nog!

Groetjes
Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Unknown User

Ben benieuwd naar de foto's.
Die zie ik dan volgende week, want wij gaan zo weg, een weekje door Nederland tuffen!

En het blijft supermooi weer!
:~)
Dat wordt voor het eerst langer dan een weekend in de bus, super....

We gaan zo eerst naar de Vecht en daarna zien we wel. Dus misschien zien jullie ons wel ergens rijden :~)

Tot volgende week!
Jeroen_Hanomaf
Contacteer:

Mysteryland ~foto's

Nou ja, toch al te laat nu, haha. Lekker weekje gehad?

Ik heb volgende week vrij...!! Eindelijk :)

Maar goed, hierbij een korte impressie van Mysteryland in foto's:

Afbeelding
Net binnen ~toen nog fris! (min of meer...)

Afbeelding
Het terrein is gelukkig zo groot, dat het nooit ECHT druk is, ondanks de 50.000 bezoekers!

Afbeelding
Felix da Housecat, DAAR gingen we mede voor heen, en het was super goed! Binnen was het jammer genoeg te donker voor foto's.

Afbeelding
Mooi zitten... beetje mensen kijken.... mooi weertje...

Afbeelding
Q-dance: veel te druk en veel te beukende muziek ~beide niet mijn stijl! Maar vanaf een afstand ziet het er wel erg leuk uit! :)

Afbeelding
Grote blokken ijs -en ze bleven nog lang staan ook!

Afbeelding
Wildkamperen in Hoofddorp... shhhhh niet verder vertellen!

En zo heb ik nog tientallen foto's & filmpjes, (bijna) allemaal even leuk!

Groetjes
Jeroen
Unknown User

Re: Mysteryland ~foto's

Jeroen_Hanomaf schreef:Nou ja, toch al te laat nu, haha. Lekker weekje gehad?
Heel lekker, super mooi weer. :~)
Beetje fietsen, beetje wandelen, beetje lezen, af en toe in de Vecht springen. :~)

Maar weinig kilometers gemaakt, want waarschijnlijk een lekke keerring bij de achteras/differentieel. Er liep olie langs het achterwiel.
Dus weer wat te doen.
Over anderhalve week wil ik ermee naar Enschede, dus dan moet het klaar zijn...

Hier een foto langs de Vecht.

Afbeelding
berriaaf

Bericht door berriaaf »

Wij zullen blij zijn als de zomer voorbij is want wij worden een beetje jaloers op jullie verhalen en bezigheden onderweg
Wij kunnen niet weg eigenschuld hoor ik jullie al zeggen maar toch

Maar wie weet misschien zit er voor dit jaar nog wel een andre in

Want er zijn een par Dubbelluchters die echt met ons mee zoeken en kijken waaronder Sylvia onze dank daarvoor

Maar ga door met jullie vakantie verhalen, en als wij terug zijn van de week vakantie in Belgie zal ik een verhaal schrijven over een weekje in een vakantie Bungalow

Bertus
Wie schrijf fouten vindt mag ze houden
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
Unknown User

Re: weekend

Saskia en Herman schreef:We hadden nog heerlijk weer dit weekend. We waren eerst op de Narrenbijeenkomst onder Nijmegen. Ik ben weer geïnspireerd door de mensen daar, heb genoten van het plekje in het bos, van het vuur, de de maan... En de ontmoeting met een paar Dubbelluchters. Zoals Sandra, (Zeerover)
Ik heb het ook super naar m'n zin gehad op dat Narrenweekend.
Nu druk met roest bezig, dus even geen uitgebreidde verhalen,
maar ik vond het erg leuk om Saskia en Herman te ontmoeten! :~)

Zijn die foto's nog gelukt, Saskia?
Unknown User

Klaar met epoxy-en, dus nog wat woorden over m'n twee dagen bij de Nar. http://www.narnar.org

't was in Heijen, bij Nijmegen. Heijen had ik vrijdagavond gemakkelijk gevonden, het terreintje zelf, was wat lastiger. Heel klein weggetje, onverlicht, wat langzaam van weggetje over ging in pad. Tufte ik door het pikdonkere bos in de hoop dat ik goed zat. Was wel weer een kort avontuur. :~)
Uiteindelijk vond ik het en het was daar erg leuk. Een veldje midden in he bos, waar in een cirkel een stuk of wat bussen stonden, twee houten "zigeunerwagens", twee grote tipi's en wat mensen met tentjes.
Echt een leuke sfeer daar, heel open en relaxed.
Overdag werd er bijvoorbeeld door iemand gejongleerd en als je zin had kon je mee doen en uitleg krijgen, 's ochtends mee gedaan met chi kung (geen flauw idee hoe je dat schrijft). Wat trekzak gespeeld en andere muzikanten ontmoet. 's avonds werd er bij een vuur door een vrouw heel mooi zigeunerachtige muziek gespeeld op een accordeon waar iemand anders gitaar bij speelde.
En dat alles ook nog bij volle maan.
Gewandeld in het bos, veel over bussen geleuterd, maar ook over andere dingen :~)
Ja, was echt bijzonder leuk :~) Vooral veel leuke ontmoetingen.

Gisterochtend alleen terug gereden naar het noorden. In de buurt van Apeldoorn nog een leuke ontmoeting met een Turkse vrachtwagenchauffeur toen ik op een parkeerplaats stopte voor een pauze.
Sprong uit m'n bus en die man was net thee aan het zetten op een mooie brander met een Oosterse ketel. Ik groette en hij vroeg "Chai?" :~)
Sprak amper Engels, maar was erg gezellig.

Op http://sandra-dejong1.magix.net een paar foto's, maar ik heb deze keer niet zoveel gefotografeerd.
Unknown User

Re: weekend

Saskia schreef:Afbeelding

Ik heb nog meer foto's, maar die komen nog
Deze is al leuk!
Dank je :~)

Ben benieuwd naar de rest.
berriaaf

Bericht door berriaaf »

Dat moet wel een gezellig geweest zijn zo,n weekeinde

Het is natuurlijk net als overal het weer speelt natuurlijk een grote rol voor het weekeinde

Zijn dit thema weekeinden of van een club of vereniging

Bertus
Unknown User

berriaaf schreef:Zijn dit thema weekeinden of van een club of vereniging

Bertus
Hoi Bertus,

Het was een bijeenkomst van de Nar, Netwerk Alternatieve Reizigers.
http://www.narnar.org
Unknown User

Hoi Saskia en anderen,

'k heb onze nar-foto's bij elkaar gezet op http://sandra-dejong1.magix.net/

Als je dat niet wilt, haal ik ze er natuurlijk weer af.

ZRS
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Jullie waren niet de enigen met een MB, zie ik op de foto. Waren de andere alternatieve reizigers al Dubbelluchter? Zo niet, wanneer kan ik de aanmeldingen tegemoet zien...?

:roll:
Ernst
Unknown User

Re: NARvergadering

Saskia en Herman schreef:Wij waren vorig weekend op de jaarlijkse NARvergadering.
Leuk Saskia!
Ik was het vergeten...

Maar had toch even geen bus tot m'n beschikking om in te slapen.

Heb je nog meer foto's? :~)
Leo
Site Admin

Bericht door Leo »

Hoi Saskia,

Lekkere ritjes zo op de winterdag, weinig tupperware op de weg, en geen gezeur met staanplaatsen .. 8)

Deze winter is helaas verpest door intimmeren enzo.. :cry:
Maar volgende winter ga ik dit soort tripjes zéker maken.

Kom ik jullie vast wel een keer tegen op 1 of andere domme manier.. :P

Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Weekendje weg....

Zaterdagavond uit eten bij de dochters in Utrecht. Daartoe de mobilhome (B) bij Truckstop De Meern geparkeerd, de moto (B) erafgereden en het centrum van Utrecht ingereden. Bij aankomst bleek het hele blok bedekt met een dikke laag pikzwarte olie. Wat voor effect dat op een hete cylinder heeft, laat zich raden :evil:

's Avonds met de (Connexxion) bus naar De Meern, Bushalte ca. 10 m van waar de mobilhome geparkeerd stond. Soms is openbaar vervoer zo gek nog niet. Soms!
Op de stoep in de Lange Nieuwstraat de moto weer op z'n plekje gesjord en gaan rijden naar Handel (NB) waar we zondagmorgen moesten zijn. Van Den Bosch richting Veghel rijdend zag Sylvia opeens aan de overkant van het Kanaal campers staan, ja, ook Düsseldorfers! Wij erop af! De eerste brug was in Den Dungen, een heel eind verder. En er bleek ook geen jaagpad aan de overzijde van het Kanaal te lopen, dus we hebben vast wel wat hardwerkende boeren uit hun welverdiende nachtrust opgeschrikt langs het smalle kronkelweggetje. Het was inmiddels rond de 1 uur.

Bij de gemeentegrens van Den Bosch was het een Betrieb van belang. Het stond er vol met bussen en luxewagens en taxi's reden af en aan. Het viel niet mee een plekje te vinden om de mobilhome te parkeren.
Toen ik uitstapte kwamen er meteen wat geüniformeerde medemensen met grote zaklantaarns op me af om me mee te delen dat het daar geen camping was. Desgevraagd wilden ze me nog wel vertellen dat het een illegale houseparty betrof. Pas toen hoorden we een dof gedreun uit het struweel komen... Terwijl Sylvia genoemde heren uitlegde dat we alleen leden kwamen werven voor de Hanomag- en Mercedesclub, heb ik een praatje gemaakt met een paar collega-camperaars. Die vertelden dat er op het binnenterrein nog minstens 15 508-en stonden, dat de politie dreigde iedereen die het terrein opliep te arresteren, maar dat ze dat meestal niet deden...
Als jullie, partygangers, dit binnenkort lezen, welkom bij Dubbellucht! Het was een heel aparte beleving, daar langs het Kanaal.

Maar een plek om relaxt te slapen was het niet. Die hebben we uiteindelijk (vrij laat dus) gevonden op een industrieterrein in Gemert, een paar honderd meter van waar we zes uur later moesten zijn.

Sylvia heeft zich voorgenomen nooit meer te melden dat ze ergens campers ziet staan. Van mij hoeft dat beslist niet, want het was allemaal best grappig :D

Van de week maar eens kijken wat er mis is met de Condor. Ik hoop dat het meevalt.

Goede reis,
Ernst
berriaaf

Bericht door berriaaf »

Afgelopen weekeinde naar Musselkanaal geweest

Op de Camperplaats echt een super mooie overnachtingsplaats met WC EN DOUCHE en aan beide kanten water met plezier vaartuigen

5 euro inc; stroom wc en douche

Vanaf N366 afslag Musselkanaal, voor brug over kanaal rechts en daarna links bij de Blokker de brug over, en aan het eind van de straat links. Aan de Havenkade
En de weg inslaan van de Dagrecreatie ( RECHTS GEEL BORDJE)

Bertus
Jeroen_Hanomaf
Contacteer:

Voor het eerst met vriendin een weekje weg geweest... eerst naar Naturalis in Leiden (20 graden airco :)), daarna naar Archeon in Alphen a/d Rijn en daarna het Muiderslot, jeugdschoolreissentiment... Tot slot nog 3 daagjes bij vriendin's ouders op de camping gestaan.

M'n vriendin was al gewend aan kamperen enzo, maar dit is zo goed bevallen dat we zeker vaker samen op stap gaan! :)

Afbeelding
Reptielvis in Naturalis (van het fossiel kon ik geen goeie foto maken)

Afbeelding
Skelet van een rog in Naturalis.

Afbeelding
Op de camping :)

Afbeelding
Gladiatoren'gevecht' in Archeon.

Afbeelding
Het Muiderslot, was het eigenlijk te warm voor!

Heel weinig DuDo's (1 of 2) of Hanomags tegengekomen, op een enkele F35 op de camping bij Almere na dan.

Groetjes
Jeroen
Jeroen_Hanomaf
Contacteer:

YAY!

Afgelopen weekend naar Mysteryland geweest met collega, vriendin en de Hanomag. Was weer super, tussen 2 slechte en regenachtige dagen in was de zaterdag 26-8 weer als vanouds, mooi weer en weer een enorm goed sfeertje :) Vrijdagavond bleef ik weer bij collega op het pad slapen in de Hanomag en we hadden bij Hoofddorp een leuke camping gevonden. Helaas was daar een hoosbui gevallen waardoor het terrein te zacht was en we op de parkeerplaats moesten staan.
Kregen wel korting en waren dus voor een paar euro klaar.

Afbeelding
Het hoofdpodium had een hoog Efteling-gehalte... of was het nou het Kremlin? In het donker was ie nog mooier.

Afbeelding
Felix da Housecat was er ook weer, en hij wist de spanning en aandacht er goed in te houden gedurende zijn set van 3 uur. :) Voor de niet-kenners, het is de DJ met die grote zwarte zonnebril tegen al dat felle licht daar :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding
's Avond's ziet het er ook allemaal prachtig uit, verlichte pillen in bomen, schemerlampen en elfjes in het bos enzo.

Afbeelding
En het zit er weer op... op naar Enkhuizen. We zijn nog even via Rozenburg gereden, ff vliegtuigen kijken. Blijft een imposant gezicht!

Niemand anders meer weekendbelevenissen? Alleen maar 'echte' vakantieverhalen? ;) Volgende week is dat mijn beurt! :mrgreen:

Groetjes
Jeroen
Plaats reactie