Wat was jullie eerste auto en wat is jullie auto nu

(Leuteren = kletsen)
Hier bestaat geen off-topic. Maar wel goede omgangsvormen!
winand

Bericht door winand »

A_A schreef:Afbeelding
Arjan, ik heb afgelopen week een koeien micra zien rijden hier in eindhoven. Was jij dat, of heb je em verkocht aan een eindhovenaar?
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
evelyn25
Contacteer:

for life???

Bericht door evelyn25 »

mijn eerste auto was een mercedes 207d uit 1984 daarna een 408 benzine uit 1972 ex ambulance en nu een 508 1x verhoogd/verlengd uit duitsland geimporteerd bouwjaar 74.
een ander merk is er gewoon nog niet van gekomen.. 8)
A_A

Bericht door A_A »

Winand, Wat grappig, ik ben vrijdag naar Heeze geweest en dus eindelijk ben ik eens gespot :-)
Ja dat was ik dan dus!

Sorry dat ik niet gezwaaid heb :-)
Vr Gr Arjan Andriessen
406/8 D '69
Jeroen_Hanomaf
Contacteer:

Re: for life???

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

evelyn25 schreef:mijn eerste auto was een mercedes 207d uit 1984
Die zal ik niet vergeten.... ;) Heb je me toen nog mee naar huis gebracht dat ik bijna onder zeil ging bij bloedgeven...!

Groetjes
Jeroen

PS ben nu al een tijdje niet meer geweest ivm bezoeken Maleisië :(
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
verboon
Contacteer:

Bericht door verboon »

Mijn eerste auto was een Renault R4, ik had wat geld gekregen van een verzekering die uitbetaalde na een arbeidsongeval.
Het was in 1974 (het zelfde jaar van de bus die ik nu heb HH F40 ).
Ik denk dat de R4 uit 1971 was en de kleur was geel, later heb ik hem overgespoten in een diep blauwe kleur.
Deze kleur hadden de nieuwere R4s, dus het leek wel of ik weer een nieuwe auto had.
We hebben veel plezier met deze auto (kruiwagen) gehad.
Als we op vakantie gingen met de tent dan waren we bepakt en bezakt, imperial er bovenop en opstapelen maar zeil erover met een spinnetje vastzetten en karre maar naar de vakantie bestemming.

NOSTALGIE
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt steeds duurder.

gr Sjaak en Bep

HH F40 KA 1974 motor OM 601.911
winand

Bericht door winand »

A_A schreef:Winand, Wat grappig, ik ben vrijdag naar Heeze geweest en dus eindelijk ben ik eens gespot :-)
Ja dat was ik dan dus!
Je was dan toch aardig uit de koers, ik kwam je koe tegen op de weg van Waalre naar Eindhoven, de professor Holstlaan bij de 'High Tech campus Eindhoven'.
Je moet mijn bus wel gezien hebben, want we reden elkaar tegemoed, met niemand anders op de weg.. volgende keer even zwaaien he? :wink:
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
patje74
Contacteer:

Bericht door patje74 »

@De Rooie Reus
Wat een pracht wagen! Een CX is inderdaad een schoonheid. Zucht...

Ontopic; mijn eerste wagen was een R19, daara nog een hele berg franse zooi met "voor de afwisseling" een Seat tussendoor.
Tot zo'n 7 jaar geleden. Alle wagens die ik vanaf die tijd heb gekocht, zijn gebleven. Het resultaat is dat ik nu 5 wagens bezit. :oops:

Even voorstellen dan maar;

Mijn 2cv6 Special uit '81. Deze dame is in prima staat en gaat nooit meer weg.
Afbeelding

Dan mijn '78-er GS Club C-matic. Een heerlijke wagen met een machtige boxer-roffel in het vooronder. De halfautomaat maakt het genot compleet.
Afbeelding

Dan mijn '71-er HY. Een heerlijke bak, maar oh... wat kunnen die dingen rotten! :lol: Als je heel stil bent, dan kun je het horen!
Afbeelding

En dan mijn dagelijks hok, de BX 16 TRS uit '85. Toch ook al 22 lentes jong en volledig roestvrij doordat ze het hiervoor in Spanje woonde. Ze heeft nu net een ton op de klok, waarvan ze er 30.000km in NL heeft gelopen.
Maar is ze mooi? Ach, laten we zeggen dat ze karakter heeft, vooral het dashboard. Verder is het gpoed vertoeven in zo'n wagen.
Afbeelding

Tot slot mijn laatste aanwinst, een basis bix met nog geen ton op de klok. Werkelijk van een oud vrouwtje geweest! Nu zou het ding naar de sloop omdat het vrouwtje altijd met de voet op de koppeling had gereden, welke dus nu versleten was.
Ik weet nog niet wat ik er mee ga doen als ik er een nieuwe plaat + groep in heb, maar voorlopig is het een leuk projectje er bij.
Afbeelding

Zo, dat was het voorlopig wel! :lol:
De Rooie Reus

La Douce France

Bericht door De Rooie Reus »

Ik ben heel erg blij dat er meer zijn die citroëns kunnen waarderen. Ik vind vooral je GS een schoonheid en dat komt zeker ook door die prachtige '70-jaren kleur. En bij die foto van je HY drijft de geur van wilde rozemarijn en lavendel zachtjes de kamer binnen.:wink:
Hou ze op de weg!!

Groeten van
Martin
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Begin jaren '70... Studentje Ernst rijdt enkele malen per week van Utrecht naar Amsterdam, ene kant van de Vecht heen, andere kant van de Vecht terug. Prachtig stukje Nederland! Bij sommige van die mooie 18e eeuwse panden stopt het studentje en ruilt een pakje schoon wasgoed (gesteven overhemden, lakenpakketten) tegen een bundel vuil...

Het vuile wasgoed verdwijnt achter in een groot koekblik waar op de buitenkant staat "Wasserij Snel, Utrecht".
Het is een HY met een dieselmotor en een heel eigenzinnig versnellingspookje, nog gekker dan van een "gewone" eend :roll:

Wat een nostalgie :!:
Groeten,

Ernst / Admin

If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.

No man can deny, die Gedanken sind frei!
patje74
Contacteer:

Bericht door patje74 »

De diesels zijn ondertussen vrij zeldzaam geworden. De hadden dan ook veel te weinig vermogen en maakten een hoop kabaal... De versnellingsbak heeft inderdaad een vreemd schakelschema. De 1 zit rechts-onder, de 2 links-boven met de 3 daar weer onder. Meer versnellingen heeft een HY niet. :lol:
Mijn GS heeft overigens ook slechts 3 versnellingen.
Janneman
Contacteer:

Bericht door Janneman »

Mijn eerste auto (een FIAT Neccar) kocht ik voor 2 sigaren op 13 jarige leeftijd. Die had ik toen om mee te crossen.

De eerste auto toen ik m'n rijbewijs haalde was een Renault 12.

Nog vermeldenswaardig is dat die 2 eerste ervaringen me voorgoed genezen hebben van zowel Italiaanse als Franse rommel :)

Groetjes,
Jan
Plaats reactie